آفتاب

راه برای پیوستن بوسنی به اتحادیه اروپا هموار می‌شود

راه برای پیوستن بوسنی به اتحادیه اروپا هموار می‌شود

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در پی توافق سیاستمداران بوسنیایی جهت اجرای مجموعه‌ای از اصلاحات، گام بعدی را جهت عضویت این کشور در این اتحادیه تصویب کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سران سیاسی بوسنی ماه گذشته با پذیرفتن توافق پیشنهادی «تثبیت و همکاری» راه را برای عضویت رسمی در اتحادیه اروپا هموار کردند.

در همین حال وزرای خارجه اتحادیه 28 عضوی اروپا اعلام کردند، این توافق ادامه خواهد یافت اما بوسنی اگر واقعاً می‌خواهد به این اتحادیه بپیوندد باید به تعهدات خود برای رساندن این کشور به معیارهای اتحادیه اروپا درباره حقوق بشر، دموکراسی و آزادی‌های سیاسی و اقتصادی عمل کند.

این در حالی است که فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا ماه گذشته برای خاطرنشان کردن تعهداتش درباره آینده بوسنی در این اتحادیه به این کشور سفر کرد.

وی پس از تصویب بسته اصلاحاتی در پارلمان بوسنی در این باره گفت: این تصمیم اقدامی به نفع بسیاری از اهالی بوسنی هرزه گوین است که می‌خواهند کشورشان در مسیر اتحادیه اروپا پیشرفت کند.

درگیری‌ها بین سیاستمداران گروه‌های مختلف این کشور از جمله کروات‌ها، مسلمانان و صرب‌ها مانع از اصلاحات اقتصادی و اجتماعی در بوسنی و همچنین عضویت آن در اتحادیه اروپا شده است.

انتهای پیام

کد N771208

وبگردی