آفتاب
پس از دیدار با ظریف

موگرینی: در مورد همه‌ی اختلاف باقی مانده گفت‌وگو کردیم

موگرینی: در مورد همه‌ی اختلاف باقی مانده گفت‌وگو کردیم

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از مذاکره با وزیر خارجه کشورمان از بررسی همه‌ی اختلافات و راه‌حل‌های پیش‌رو در گفت‌وگوها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه‌ی خبری یورونیوز، گفته می‌شود که گفت‌وگوهای هسته‌ای میان مذاکره‌کنندگان اروپایی و ایران به نقطه بسیار حساسی رسیده است.

گفتگوهای هسته‌ای در بروکسل و لوزان میان طرف ایرانی و آمریکایی راه دستیابی ایران و شش قدرت جهانی به یک چارچوب تفاهم‌نامه‌ای که مورد قبول رهبری ایران نیز قرار بگیرد را هموار ساخته است.

دو طرف تاریخ 30 جولای را نیز برای به توافق رسیدن در مورد همه‌ی جزییات توافق احتمالی و نهایی کردن آن به عنوان ضرب‌الاجل مذاکرات مشخص کرده‌اند.

فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شب گذشته پس از دیدار با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در این رابطه اظهار کرد: ما در مور همه‌ی بحث‌های باقیمانده و راه‌حل‌های پیش رو صحبت کردیم. بنابراین ظریف برای ادامه مذاکرات و دستیابی به یک تفاهم‌نامه سیاسی به سوییس باز خواهد گشت.

در ادامه این گزارش، یورونیوز به نقل از یک منبع نزدیک به مذاکرات مدعی شده است که یکی از اختلافات اصلی باقی مانده میان دو طرف، میزان غنی‌سازی اورانیوم است و تعداد سانتریفیوژهایی که ایران مجاز به استفاده از آن‌ها در طولانی مدت (تا پایان مهلت توافق) استفاده کند، 6500 سانتریفیوژ خواهد بود.

هم‌چنین بر اساس گفته‌ی مقامات غربی، دو طرف در مورد حجم ذخایر اورانیوم ایران و میزان اورانیومی که باید از ایران به روسیه یا کشور دیگری منتقل شود نیز اختلاف دارند.

مقامات ایرانی بارها تاکید کرده‌اند که برنامه‌ی هسته‌ای ایران کاملا صلح آمیز بوده و تنها در صورتی با غرب توافق می‌کنند که همه‌ی تحریم‌ها به صورت یکجا برداشته شود.

انتهای پیام

کد N771155

وبگردی