آفتاب

مرکل نخست‌وزیر یونان را به برلین دعوت کرد

مرکل نخست‌وزیر یونان را به برلین دعوت کرد

صدراعظم آلمان در حالی نخست‌وزیر یونان را برای شرکت در مذاکرات هفته آتی به برلین دعوت کرده که وزیر دارایی آلمان دولت جدید آتن را به از میان بردن اعتماد در یونان متهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، اظهارنظرهای تند و گزنده ولفانگ شوبل، وزیر اقتصاد و دارایی آلمان تنها باعث بدتر شدن روابط میان آتن و برلین می‌شود و درست در زمانی مطرح شد که الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان در حال کشمکش برای یافتن متحدی در اتحادیه اروپا به منظور حمایت از وی برای پایان دادن به ریاضت اقتصادی در یونان و مذاکره مجدد درباره شرایط بسته کمک مالی به آتن است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز دوشنبه در تماس تلفنی با سیپراس وی را دعوت کرد تا به برلین برود و در مذاکرات 23 مارس 2015 شرکت کند.

این دو با وظیفه‌ای بسیار دشوار در بهبود روابط پس از چند هفته پرتنش گذشته مواجهند. آلمان به صورت کاملاً واضح نسبت به این مساله هشدار داده که یونان به تعهدات قبلی خود پایبند نمانده است.

وزیر دارایی آلمان روز دوشنبه در نشستی در برلین گفت: یونان یکبار دیگر تمام رشته‌های اعتماد را پنبه کرد. من هیچ سرنخی از اینکه تمایل آتن برای حل این مشکلات دارد، در دست ندارم. درمیان همتایانم در نهادهای بین‌المللی کسی را نیافتم که به من بگوید این مهم امکان‌پذیر است یا خیر.

یونان با تاکید بر مشکلی طولانی که مقام‌های این کشور را به ستوه آورده، روز دوشنبه بازبینی مازاد بودجه 2014 را اعلام کرد و گفت که این مازاد تنها 0.3 درصد از مازاد قبلی که 1.5 درصد است، زیادتر است.

این رقم بسیار پایین به این معناست که یونان نمی‌تواند به اصلی‌ترین هدف خود در برنامه نجات ملی دست یابد.

سیپراس پیشتر به قبرس، رم، پاریس و بروکسل سفر کرده تا با رهبران مختلف دیدار کند اما دیدار وی با مرکل در آلمان که محل اصلی و قدرت اقتصادی اروپاست، ممکن است تعیین‌کننده باشد.

انتهای پیام

کد N771075

وبگردی