آفتاب
مصری در گفت‌وگو با ایسنا:

سهم‌خواهی آفت جلسات میان جریان‌های سیاسی است

سهم‌خواهی آفت جلسات میان جریان‌های سیاسی است

یک نماینده اصول‌گرای مجلس با تأکید بر این‌که وزن کشی و سهم‌خواهی آفت برگزاری نشست‌های میان چند جریان است، خاطرنشان کرد: قطعاً گفتمان می‌تواند بهترین راه‌حل نزدیک شدن دیدگاه‌های گروه‌ها باشد.

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی خود از برگزاری نشست اخیر شورای مرکزی جبهه پایداری،‌ جمعیت ایثارگران و حزب موتلفه اسلامی، اظهار کرد: پیش از این نیز حزب موتلفه اسلامی با ایثارگران و پایداری جلساتی داشته‌اند. در واقع حزب موتلفه اسلامی همیشه پیشقدم بوده که بتوانند بر روی بیش از 99 درصد مشترکات تمرکز داشته باشند.

وی با بیان این‌که دیدگاه سیاسی و سلیقه سیاسی دو بحث جدای از هم هستند، گفت: دیدگاه‌های سیاسی اصولاً بر اساس یک سری مبناها استوار است که خوشبختانه در تمام جوانب اصول‌گرایی بر روی آن دیدگاه هیچ اختلافی نیست. یعنی نظام، قانون، رهبری و به ویژه ولایت فقیه را همگی متفق‌القول هستند.

این نماینده اصول‌گرای مجلس خاطرنشان کرد: البته یک سری سلیقه‌های سیاسی وجود دارد که قاعدتاً هر گروهی برای خود سلیقه متفاوتی دارد. این‌که کسانی که معتقد به اصول هستند و اصول‌گرا می‌باشند بتوانند بر روی سلایق به تفاهم برسند و همدیگر را با هر سلیقه‌ای بپذیرند طبیعتاً اختلاف سلیقه‌های بسیار محدود خواهد بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان این‌که برگزاری چنین نشست‌ها و جلساتی همگرایی را مستحکم‌تر می‌کند، اظهار کرد: به نظر می‌رسد این‌گونه نشست‌ها بهترین نحوه گفتمان باشد و قطعاً با گفت‌وگو به نتایج خوبی هم خواهد رسید.

مصری همچنین بیان کرد: البته تنها آفت این نوع نشست‌ها این است که جریانات بخواهند وزن کشی کرده و یا به دنبال سهم‌خواهی باشند. و این همان آفت و یا تهدیدی است که ممکن است وجود داشته باشد. اما اگر منهای دو مقوله گفته شده جریانات با یکدیگر هم‌اندیشی کرده و صحبت کنند چه بسا حتی در سلایق هم به هم نزدیک می‌شوند.

این نماینده اصول‌گرای مجلس با بیان این‌که اگر با یکدیگر گفتمان نداشته باشیم بسیاری از مسائل صفر و یا صدی خواهند شد، گفت: این گفتمان‌ها قطعاً کمک بزرگی به انقلاب و کشور خواهد کرد و میان همه گروه‌ها گفتمان بهترین راه‌حل نزدیکی به دیدگاه‌ها است.

انتهای پیام

کد N771066

وبگردی