آفتاب

اوباما: من از کار سناتورها شرمنده ام/ داعش نتیجه عملکرد اشتباه آمریکا

اوباما: من از کار سناتورها شرمنده ام/ داعش نتیجه عملکرد اشتباه آمریکا

رئیس جمهور آمریکا نامه جمهوریخواهان را به ایران نشانه انحراف بی سابقه در وضع سیاسی آمریکا دانست و گفت من از کار آنها شرمنده ام. اوباما در ادامه اظهاراتش با اشاره به اوضاع عراق افزود: حضور القاعده و داعش در عراق نتیجه اشغال این کشور به دست آمریکا بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  باراک اوباما در گفتگو با شبکه «وایس نیوز» با اشاره به نامه 47 سناتور جمهوریخواه به مقامات ایران، گفت: من از کار آنها شرمنده ام؛ زیرا این نحوه ای نیست که آمریکا عمل می کند.
وی با تکرار این ادعا که متعهد هستم تضمین کنم که ایران سلاح هسته ای ندارد، افزود: اعلام آمادگی کرده ام از همه گزینه ها در این باره استفاده کنم اما قطعا بهترین گزینه راه حل دیپلماتیک است.
اوباما گفت: اینکه آنها نامه ای را به رهبر معظم ایران که آنها ادعا می کنند دشمن ماست و حرف اصلی آنها هم این باشد که با رئیس جمهور ما معامله نکنید چون نمی توانید به او در برقرار ماندن این توافق، اطمینان کنید، اقدامی است کاملا بی سابقه.
داعش حاصل حمله ما به عراق است
رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه اذعان کرد، حضور القاعده و داعش در عراق نتیجه اشغال این کشور به دست آمریکا بود.
اوباما درباره اینکه داعش چگونه توانست پیکارجویان غربی را جذب کند، گفت: «داعش حاصل مستقیم بزرگ‌ تر شدن القاعده در عراق است که به علت حمله ما (به عراق در سال 2003) رشد پیدا کرد.
وی افزود: این یکی از نمونه‌های تبعات ناخواسته (جنگ) است و به همین خاطر است که ما باید به طور کلی قبل از شلیک کردن، ابتدا نشانه بگیریم.
کد N771022

وبگردی