آفتاب
یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس:

آمریکایی‌ها‌ به خودشان هم اعتماد ندارند

آمریکایی‌ها‌ به خودشان هم اعتماد ندارند

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس معتقد است نامه 47 سناتور آمریکایی رگه‌هایی از عدم رضایت جمهوریخواهان از ثبت افتخار توافق هسته‌ای به نام دموکرات‌ها را به نمایش گذاشته است.

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس معتقد است نامه 47 سناتور آمریکایی رگه‌هایی از عدم رضایت جمهوریخواهان از ثبت افتخار توافق هسته‌ای به نام دموکرات‌ها را به نمایش گذاشته است.

حسین فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: مردم از ابتدای انقلاب اسلامی هیچ اعتمادی به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نداشته‌اند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: با رجوع به سخنان و سیاست‌های مقام معظم رهبری خطاب به سیاستمداران کشور به خوبی می‌توان بی‌اعتمادی به سیاستمداران غربی را فهمید. مردم و مسئولان ایرانی به خوبی می‌دانند که آمریکایی‌ها‌ و اروپایی‌ها خودشان هم به خودشان اعتماد ندارند چه رسد به اینکه ایرانیان به آنان اعتماد داشته باشند.

نماینده مردم شهر بابک اختلافات جمهوریخواهان و دموکرات‌های آمریکایی را سطحی دانست و افزود: هدف و استراتژی این دو حزب آمریکایی یکسان است، اما در روش‌ها و تاکتیک‌ها اختلاف نظر دارند. لابی صهیونیستی سرمایه‌دار اجازه هرگونه اظهارنظر و تصویب سیاستی در مغایرت با خواسته‌هایشان را نمی‌دهند.

به گفته فتاحی، نامه 47 سناتور آمریکایی اعتماد ایرانیان را بیش از قبل از آمریکایی‌ها سلب کرد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: تاکید سناتورهای جمهوریخواه مبنی بر تصویب توافقنامه در کنگره نشان از بی‌اخلاقی و سردرگمی سیاستمداران آمریکایی دارد. البته نقش صهیونیست‌ها و وهابیون در این مساله نیز قابل اهمیت است. این دو جریان به سختی در تلاش هستند تا مانع توافق ایران و 1+5 شوند. کشورهای اروپایی از حیث نظامی، اقتصادی و سیاسی تحت تسلط و سیطره آمریکا هستند و بعید است غیر از سیاست لابی صهیونیستی آمریکایی دست به اقدامی در 1+5 یا شورای امنیت بزنند.

فتاحی تاکید بر یک مرحله‌ای شدن توافق هسته‌ای از سوی مقامات ایران در کنار حذف یک باره تحریم‌های اقتصادی و به رسمیت شناختن شدن حق جمهوری اسلامی برای استفاده از انرژی هسته‌ای را یک ضرورت دانست و افزود: توافق هسته‌ای باید در برگیرنده توسعه فناوری هسته‌ای و حق بهره‌برداری در داخل خاک ایران باشد. دو مرحله‌ای شدن توافقات هسته‌ای نوعی سر کار گذاشتن ایران است و مانع از تحول در روند مذاکرات است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: مسئولان جمهوری اسلامی در چارچوب تاکیدات مقام معظم رهبری باید از حقوق هسته‌ای مردم دفاع کند. در توافق نهایی باید حقوق مصرح برای کشورها در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در چارچوب ان‌پی‌تی به رسمیت شناخته شود و حتی به نظر بنده ایران باید یک گام بیشتر بردارد و از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مطالبه غرامت کند.

نماینده مردم شهر بابک افزود: به دلیل بلوکه شدن اموال و دارایی‌های جمهوری اسلامی طی 37 سال گذشته خسارات سنگینی به ایران وارد شده است به همین دلیل باید در دادگاه‌ها و مجامع بین‌الملل پیگیر مطالبه این حقوق باشیم.

وی نامه 47 سناتور آمریکایی را موجب شرمساری رییس‌جمهور آمریکا دانست و افزود: در نگاه کلی به این مساله می‌توان از شکاف بین جمهوریخواهان و دموکرات‌ها استفاده کرد اما در نگاهی دقیق‌تر باید توجه داشت که جمهوریخواهان پس از تسلط بر کنگره در انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا نیز قطعا به پیروزی خواهند رسید از این رو باید هوشمندانه‌تر مذاکرات هسته‌ای دنبال شود.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به دفاع مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، گفت: مقام معظم رهبری تیم مذاکره‌کننده را خوب، امین، مورد قبول و دلسوز دانستند این سخنان تاکید موکدی بود بر سالم بودن مقامات هسته‌ای. بنده امیدوارم این آقایان در گرفتن حقوق مسلم کشورمان از دنیای ظلم و جور موفق شوند.

وی گفت: اگر تیم مذاکره‌کننده در چارچوب خواسته‌های مقام معظم رهبری پیش برود قطعا کشورهای غربی و آمریکا کوتاه می آیند اما اگر عقب‌نشینی کنیم و امتیاز دهیم مجبور خواهیم بود از خواسته‌های بحق‌مان عقب‌نشینی کنیم.

نماینده مردم شهر بابک با اشاره به موقعیت نظامی، سیاسی و اقتصادی کشور، گفت: در موقعیت خوبی از نظر قدرت سیاسی، نظامی و اقتصاد داخلی هستیم هر چند که در حوزه اقتصادی با مشکلاتی روبرو هستیم اما با اتکا بر اقتصاد مقاومتی می‌توانیم وضعیت اقتصادی را تغییر داد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس پذیرش خروج مواد غنی شده از کشور و پلمب فردو و اراک را خط قرمز نظام در مذاکرات هسته‌ای دانست و افزود:‌ باید با دید باز و هوشیاری مذاکرات را ادامه دهیم که به توافق برد برد رضایت‌بخش برسیم. این توافق باید واقعا برد برد باشد نه اینکه ظاهر آن برد و باطن آن باخت جمهوری اسلامی ایران باشد.

فتاحی مجددا تاکید کرد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باید با درایت، تیزبینی و ظرافیت از حقوق هسته‌ای ایران در چارچوب سیاست‌های نظام دفاع کند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا و نامه 47 سناتور جمهوریخواه آمریکا، گفت: بررسی و تحلیل این رفتارها نشان می‌دهد که غربی‌ها از هر ظرفیتی استفاده می‌کنند تا حداکثر امتیاز را از جمهوری اسلامی بگیرند. نباید نسبت به این مساله شکی به خود راه داد. البته از سوی دیگر نیز این تحلیل وجود دارد که جمهوریخواهان نمی‌خواهند افتخار توافق ایران و 1+5 به نام دموکرات‌ها و اوباما ثبت شود.

انتهای پیام

کد N771020

وبگردی