آفتاب

سفر وزیر خارجه کره‌شمالی به کوبا/پیونگ‌یانگ:ما و هاوانا در یک مسیر علیه آمریکا قرار داریم

سفر وزیر خارجه کره‌شمالی به کوبا/پیونگ‌یانگ:ما و هاوانا در یک مسیر علیه آمریکا قرار داریم

وزیر امور خارجه کره‌شمالی همزمان با آغاز مذاکرات میان هاوانا و واشنگتن با هدف عادی سازی روابط گفت: کره‌شمالی و کوبا در مقابل تهاجم آمریکا موضعی مشترک دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، "ری سویونگ"، وزیر امور خارجه کره‌شمالی در جریان سفرش به هاوانا که با جدیدترین دور مذاکرات با هدف عادی سازی روابط میان کوبا و آمریکا همزمان بوده گفت: دو کشور کره شمالی و کوبا تاریخچه‌ای در دشمنی با آمریکا دارند.

خبرگزاری پرنسا لاتینا کوبا نیز از قول وزیر امور خارجه کره شمالی گزارش داد: کره شمالی و کوبا تاریخچه‌ای مشابه به هم در مقابله و دشمنی با امپریالیسم آمریکا دارند و این کشور به اعمال فشارهای اقتصادی بر هاوانا و پیونگ یانگ تا به امروز ادامه داده است.

وی همچنین روابط بسیار عالی میان پیونگ‌یانگ-هاوانا را برجسته کرد و به برونو رودریگز، همتای کوبایی‌اش پیامی را از کیم جونگ اون، رهبرکره شمالی ارائه کرد که در آن تمایل زیاد وی در تقویت روابط میان دو کشور عنوان شده است.

رودریگرز نیز به تعهداتش برای اتحاد مجدد دو کره بدون مداخله خارجی در روابط بین دو کشور تاکید کرد.

این سفر توسط وزیر امور خارجه کره شمالی به کوبا در حالی صورت گرفت که روبرتا جاکوبسن، معاون وزیر خارجه آمریکا با همتای کوبایی خود برای دور سوم مذاکرات با هدف بهبود روابط میان دو کشور دیدار کرد.

سفر وزیر امور خارجه کره شمالی به هاوانا نیز در بحبوحه افزایش تنش‌ها میان پیونگ یانگ و سئول رخ داد.

انتهای پیام

کد N770976

وبگردی