آفتاب

نگرانی سازمان ملل از توانایی داعش در ایجاد اتحاد میان شبه‌نظامیان افغان

نگرانی سازمان ملل از توانایی داعش در ایجاد اتحاد میان شبه‌نظامیان افغان

دیپلمات ارشد سازمان ملل نگرانی خود را از حضور داعش در افغانستان اعلام کرد اما گفت که قدرت این گروه شبه‌نظامی در متحد کردن شورشیان بسیار چشمگیرتر از توانایی جنگی آنها در این کشور جنگ زده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نیکولاس هیسوم، نماینده سازمان ملل در شورای امنیت سازمان ملل درباره افغانستان نگرانی خود را درباره توانایی شبه‌نظامیان داعش در متحد کردن شبه‌نظامیان ابراز کرد. نگرانی سازمان ملل درباره افغانسان در حالی مطرح شده که تلاش‌هایی برای میانجی‌گری برای پایان دادن به درگیری 13 ساله با طالبان که حکومتشان در حمله تحت حمایت آمریکا در 2001 سرنگون شد، در جریان است.

نیروهای افغان روز یکشنبه 10 شبه‌نظامی وابسته به داعش را کشتند و این خبر در بحبوحه گزارش‌هایی مبنی بر رشد جذب شبه‌نظامیان طالبان به داعش منتشر شده است.

نیکولاس هیسوم در شورای امنیت گفت: ارزیابی هیات سازمان ملل در افغانستان نشان می‌دهد که حضور این گروه نگران‌کننده است اما نه‌تنها حضور داعش بلکه توانایی‌های درونی داعش در این منطقه نگران‌کننده است.

با این حال بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود به شورای امنیت گفت: شماری از فرماندهان طالبان با داعش اعلام بیعت کرده‌اند و بسیاری دیگر از شبه‌نظامیان به دنبال حمایت مالی و یا همکاری با داعش هستند.

این در حالی است که هیچ نشانه‌ای مبنی بر حمایت گسترده و یا سیستماتیک از داعش در افغانستان دیده نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N770965

وبگردی