آفتاب

جن ساکی: مذاکرات کری و ظریف سازنده، مهم و دشوار بود

جن ساکی: مذاکرات کری و ظریف سازنده، مهم و دشوار بود

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره مطرح شدن موضوع نامه سناتورها به مقامات ایرانی در دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا، گفت: مذاکرات به بیش از 5 ساعت به طول انجامید و این موضوع تنها بخش کوچکی از مذاکرات بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه آمریکا جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در نشست روزانه خود با خبرنگاران درباره روند مذاکرات هسته‌ای و تأثیر نامه برخی از سناتورهای آمریکایی به مقامات ایرانی بر مذاکرات، گفت: مذاکرات در سطح مدیران سیاسی و همچنین وزرای خارجه انجام گرفت. من فکر می‌کنم مهم است که به این نکته اشاره کنم که جان کری مذاکرات دشوار، سازنده، مهم و استواری با همتای ایرانی خود داشته است. موضوع نامه بخش کوچکی از این مذاکرات بود.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم که به نظر بسیاری از مردم نامه مهم نبوده است. نامه‌ای که اطلاعات غلط داده و به شکل غلط توصیه کرده است. ما پیش‌بینی می‌کنیم که تمرکز مذاکرات و مباحث آن بر موضوعات در دست باقی بماند.

ساکی با اشاره به گفت‌وگوی دوجانبه کری و ظریف به مدت بیش از 5 ساعت، گفت: موضوع نامه تنها بخش کوچکی از این گفت‌وگوهای پنج ساعته بوده و بیشتر این گفت‌وگوها درباره مسائل مهم بوده است.

وی از پاسخ درباره جزئیات گفت‌وگوهای وزرای خارجه ایران و آمریکا خودداری کرد.

انتهای پیام

کد N770917

وبگردی