آفتاب

آمریکا و افغانستان مذاکرات امنیتی در سطح مقامات عالی‌رتبه برگزار می‌کنند

آمریکا و افغانستان مذاکرات امنیتی در سطح مقامات عالی‌رتبه برگزار می‌کنند

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، وزیر امور خارجه این کشور ظرف چند روز آینده با رئیس‌جمهور و مدیر اجرایی دولت افغانستان در "کمپ دیوید" دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: "جان کری"، وزیر امور خارجه آمریکا، "اشرف غنی"، رئیس‌جمهور و "عبدالله عبدالله"، مدیراجرایی دولت افغانستان در این دیدار درباره مسائل مختلفی از جمله تحولات امنیتی و اقتصادی و حمایت واشنگتن از روند سازش تحت رهبری افغانستان مذاکره خواهند کرد.

در دیدار 23 مارس سال‌جاری میلادی علاوه بر اعضای دولت افغانستان، مقامات ارشد آمریکا همچون "اشتون کارتر"، وزیر دفاع و "جک لیو"، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز شرکت خواهند داشت.

ارتش آمریکا برنامه آموزشی برای نیروهای امنیتی افغان و همچنین نیروهای محدود مقابله با تروریسم را در ماموریتی جدید تحت عنوان "حمایت قاطعانه" حفظ کرده است.

انتظار می‌رود حضور نظامی آمریکا در افغانستان تا اواسط سال 2015 میلادی به 5500 نیرو کاهش یابد و تا پایان سال 2016 میلادی نیز تنها نیروهایی برای حفاظت از سفارتخانه آمریکا در این کشور باقی خواهند ماند.

انتهای پیام

کد N770889

وبگردی