آفتاب

نماینده زنجان: برای بهبود اقتصاد و فرهنگ باید تلاش کرد

نماینده زنجان: برای بهبود اقتصاد و فرهنگ باید تلاش کرد

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «برای تحقق شعار سال 93 با مشکلات عدیده‎ای رو به رو بودیم»، گفت: برای بهبود اقتصاد و فرهنگ باید تلاش کرد.

محمد اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون مسئولان و اقشار مختلف جامعه آن‌طور که باید درخصوص تحقق «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اهتمام نورزیده‎اند، از این رو نتوانسته‎ایم به بخش قابل توجهی از اهداف مقام معظم رهبری دست یابیم و با ضعف‎های زیادی رو به رو هستیم؛ به‌عنوان مثال می‎توان رکود اقتصادی و خیل جوانان بیکار را نام برد.

وی با تاکید بر این‌که «درحال حاضر برای حمایت از تولید و مصرف کالای داخلی فاصله زیادی داریم»، افزود: متاسفانه ایرانی‎ها تمایل زیادی به مصرف کالای خارجی دارند و علت آن را کیفیت بالاتر و قیمت پایین‌تر عنوان می‎کنند، درست است که در نهادینه‎سازی این فرهنگ غلط مسئولان سهم بیشتری را ایفا کرده و نتوانسته‎اند صدور مجوز در قبال واردات بی‌رویه را ساماندهی و مدیریت کنند اما مردم نیز به این جریان دامن زده و در قبال بیکاری فرزندان خود بی‎تفاوت بوده‎اند.

وی ادامه داد: قطعاً اقتصاد و فرهنگ در راستای یکدیگر قرار داشته و نمی‎توان یکی از آن دو را بدون در نظر گرفتن دیگری به مرتبه قابل قبولی رساند. از این رو علاوه بر وضعیت نامطلوب اقتصادی مسئولان باید به حوزه فرهنگ نیز به صورت جدی‎تر وارد شده و مبارزه با هجمه فرهنگ بیگانه را اولویت امر قرار دهند؛ چراکه متاسفانه امروزه ارزش‎های دینی و اعتقادات مردم به شدت مورد هجوم دشمنان انقلاب قرار گرفته و وضعیت اقشار مختلف علی‎الخصوص جوانان را نگران کننده می‎سازد.

این نماینده مجلس با تاکید بر این‌که «تحقق بیانات مقام معظم رهبری نیاز به توجه هرچه تمام‎تر مسئولان و ملت ایران دارد»، خاطرنشان کرد: درواقع هر دو گروه باید پا به پای یکدیگر جهت رسیدن به اهداف نظام حرکت کنند و هیچ یک از آن‎ها گروه مقابل را صددرصد مقصر ضعف‌های موجود نداند؛ چراکه نه مردم و نه مسئولان نمی‎توانند به تنهایی جوابگوی نتایجی باشند که درحد انتظار برآورده نشده است.

انتهای پیام

کد N770866

وبگردی