آفتاب

آغاز انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی

آغاز انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی

ایسنا نوشت:

با آغاز انتخابات زودهنگام پارلمانی اسرائیل امروز (سه‌شنبه) حدود شش میلیون اسرائیلی به پای صندوق‌های رای می‌روند تا 120 نماینده پارلمان (کنست) را انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، انتخابات پارلمانی زودهنگام رژیم صهیونیستی امروز در حالی آغاز شد که حدود شش میلیون اسرائیلی در این انتخابات برای انتخاب 120 نماینده پارلمان به پای صندوق‌های رای می‌روند.

این انتخابات صحنه رقابت میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و نماینده حزب لیکود و تزیپی لیونی و اسحاق هرتزوگ، نماینده "اتحادیه صهیونیستی" است.

همچنین پیش بینی می‌شود که نتایج رسمی انتخابات 25 مارس جاری اعلام شود تا پس از آن رئیس رژیم صهیونیستی گفت‌وگوهایی را با رهبران احزاب مختلف برای معرفی نامزدی جهت تشکیل دولت برگزار کند.

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها عقب ماندن حزب لیکود به رهبری نتانیاهو را با چهار کرسی از حزب اتحادیه صهیونیستی نشان می‌دهد. اما این ارقام عدم موفقیت نتانیاهو در تشکیل دولت آتی را نشان نمی‌دهد بلکه نشان دهنده پایین آمدن محبوبیت حزب لیکود است.

در این انتخابات اسحاق هرتزوگ با بنیامین نتانیاهو رقابت می‌کند و نظرسنجی‌ها نشان داده که هرتزوگ با به راه انداختن کمپین‌هایی که در آن به اصلاح روابط با فلسطینی‌ها و جامعه بین‌الملل وعده داده، از نتانیاهو جلو افتاده است.

همچنین پیش بینی نمی‌شود که هیچ یک از احزاب بیش از یک چهارم آراء را به دست آورند اما احتمال دارد که پس از انتخابات دوره طولانی از مذاکرات در خصوص دولت ائتلافی آتی برگزار شود.

اخیرا بنیامین نتانیاهو نسبت به رسیدن چپ‌گرایان به قدرت هشدار داده و از حامیان خود خواسته بود تا مشارکت گسترده‌ای را در انتخابات داشته باشد.

نتانیاهو همچنین اعلام کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات اجازه تشکیل کشور مستقل فلسطین و تقسیم قدس را نخواهد داد.

انتخابات امروز برای اولین بار با مشارکت احزاب عربی با ایجاد لیست انتخاباتی یکپارچه‌ای صورت می‌گیرد و این احزاب از فلسطینی‌های داخل اسرائیل نیز خواسته‌اند تا در این انتخابات شرکت کنند.

در انتخابات امروز مردم به احزاب رای می‌دهند نه اشخاص.

5252

کد N770859

وبگردی