آفتاب

ادامه مشاجره‌ دیپلماتیک عربستان و سوئد

ادامه مشاجره‌ دیپلماتیک عربستان و سوئد

هیات دولت عربستان با محکوم کردن اظهارات اخیر وزیر خارجه سوئد و انتقادات وی از احکام دستگاه قضایی این کشور، این سخنان را ناشی از "نادیده گرفتن واقعیت‌ها و پیشرفت‌های بزرگی که عربستان در تمامی سطوح به دست آورده"، دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، هیات دولت عربستان تاکید کرد: تضمین استقلال دستگاه قضایی کشور اصلی ثابت است و این دستگاه اجرای عدالت را برای همه برعهده دارد. قضات در عربستان از استقلال کامل برخوردار هستند و هیچ قدرتی جز شریعت اسلام بر آنها حکم‌فرما نیست.

این هیات به طور ویژه در مورد حقوق زنان اعلام کرد: دین اسلام برابری عادلانه برای هر دو جنس را تضمین کرده و نهادهای عربستانی تفاوتی میان زن و مرد قائل نمی‌شوند.

کابینه عربستان در ابتدای جلسه روز گذشته خود تاکید کرد: زن عربستانی با حفظ هویت اسلامی و عربی خود در پست‌های بالا از جمله حضور در پارلمان دستاوردهای بزرگی داشته است.

هیات دولت عربستان در ادامه با ابراز تاسف نسبت به اظهارات اخیر مارگوت والستروم، وزیر خارجه سوئد و انتقادات وی نسبت به احکام صادره از سوی دستگاه قضایی عربستان، ابراز امیدواری کرد مجبور به بازنگری در فایده ادامه روابط خود با سوئد در سطوح مختلف نشود.

پس از انتقادات وزیر خارجه سوئد درخصوص وضعیت حقوق بشر در عربستان که جنجالی دیپلماتیک به راه انداخت، سوئد اعلام کرد توافقنامه همکاری نظامی خود با عربستان را که در سال 2005 به امضا رسیده بود، تمدید نمی‌کند.

انتهای پیام

کد N770856

وبگردی