آفتاب

مسکو در تدارک برگزاری دور دوم نشست سوریه

مسکو در تدارک برگزاری دور دوم نشست سوریه

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مقدمه چینی‌ها برای دور دوم مذاکرات دولت و مخالفان سوریه آغاز شده و مسکو دعوتنامه‌هایی را به نمایندگان سازمان ملل، دولت و گروه‌های مخالف سوری ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، گنادی گاتیلف، معاون وزیر خارجه روسیه در سخنانی تصریح کرد: مقدمه چینی‌ها برای دور دوم مذاکرات میان دولت و مخالفان سوریه آغاز شده و پیش بینی می‌شود که نشست‌های مشورتی در این خصوص در دهه نخست ماه آوریل برگزار شود.

گاتیلف در گفت‌وگوی مطبوعاتی عنوان داشت که روسیه دعوتنامه‌هایی به استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه،دولت دمشق و تعداد زیادی از گروه‌ها و هیات‌های مخالف سوری فرستاده است.

وی گفت: حتی برای آن دسته از گروه‌های مخالف سوری که شرکت در دور نخست رایزنی‌ها در مسکو در ژانویه گذشته را نپذیرفته بودند نیز دعوتنامه‌ فرستاده شده است.

دیدار نخست نمایندگان دولت و مخالفان سوریه در دو مرحله صورت گرفت و گروه‌های مخالف در وهله نخست با یکدیگر نشستی برگزار کردند و سپس نمایندگانی از هیات دولت سوریه به ریاست بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل به نشست‌های سوریه پیوستند.

انتهای پیام

کد N770820

وبگردی