آفتاب

آغاز ماموریت اتحادیه اروپا برای بازسازی ارتش جمهوری آفریقای مرکزی

آغاز ماموریت اتحادیه اروپا برای بازسازی ارتش جمهوری آفریقای مرکزی

اتحادیه اروپا از آغاز ماموریت مشاورده‌دهی نظامی این اتحادیه در جمهوری آفریقای مرکزی به منظور کمک به بازسازی ارتش این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز (دوشنبه) اظهار کرد: در جریان ماموریت مشاوره‌دهی نظامیان اتحادیه اروپا در جمهوری‌ آفریقای مرکزی، قرار است به ارتش این کشور کمک کنیم، پس از کشته شدن دست کم پنج هزار نفر در درگیری‌های فرقه‌ای، بتواند خود را تقویت کند.

این در حالی است که طی سال گذشته میلادی، جمهوری آفریقای مرکزی دستخوش خشونت‌های فرقه‌ای شده و ارتش این کشور تنها با اتکا به صلحبانان سازمان ملل توانست ثبات را حفظ کند.

گروه‌های شبه‌نظامی در آفریقای مرکزی توافق کردند تا سلاح‌های خود را زمین بگذارند، اما درگیری‌های پراکنده در این کشور همچنان ادامه دارد.

به گفته فدریکا موگرینی، هیات نظامی اتحادیه اروپا در آفریقای مرکزی به دنبال آن است تا به ارتش آفریقای مرکزی به منظور انجام اصلاحات مشاوره دهد به طوری که این ارتش حرفه‌ای شده، نماینده همه قومیت‌ها بوده و از کنترل دموکراتیک برخوردار باشد.

انتهای پیام

کد N770637

وبگردی