آفتاب

لاوروف: پوروشنکو دیگر در اوکراین فرمانده کل قوا نیست

لاوروف: پوروشنکو دیگر در اوکراین فرمانده کل قوا نیست

وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از طرح آمریکا برای ارسال تسلیحات برای ارتش اوکراین گفت: رئیس جمهوری اوکراین اکنون تنها اختیار خود به عنوان فرمانده کل قوا برای استفاده از نیروهای مسلح این کشور را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) با تاکید بر اینکه پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین دیگر به عنوان فرمانده کل قوای این کشور اختیاری ندارد گفت: به طور کلی همواره این سوء ظن وجود دارد که در یک کشور عادی اختیار غیرقابل تغییر برای استفاده از نیروهای مسلح که همواره باید در دست فرمانده کل قوا باشد، تضعیف شود.

لاوروف در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی تاکید کرد: طرح آمریکا برای ارسال تسلیحات به اوکراین تلاشی آشکار برای نقض توافقات صلح مینسک است.

لاوروف اضافه کرد: ما می‌دانیم اکثریت اروپایی‌ها این طرح را بسیار خطرناک می‌دانند. لاوروف همچنین گفت: ارسال سلاح برای اوکراین تلاشی آشکار برای تضعیف توافقات مینسک و نقض آنان است در حالی که براساس این توافقات، به عکس باید همه سلاح‌های خارجی از اوکراین خارج شوند.

انتهای پیام

کد N770618

وبگردی