آفتاب

پوروشنکو: طرح پیوستن اوکراین به ناتو باید به همه‌پرسی گذاشته شود

پوروشنکو: طرح پیوستن اوکراین به ناتو باید به همه‌پرسی گذاشته شود

رئیس جمهوری اوکراین امروز (دوشنبه) تاکید کرد، کشورش طرحی فوری برای پیوستن به ناتو در دستور کار ندارد و هر گونه طرح برای عضویت این کشور در ناتو باید به همه پرسی گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین که امروز(دوشنبه) سفری رسمی به آلمان داشته، گفت: از نظر من اکنون این امکان وجود ندارد که درباره موضوع پیوستن اوکراین به ناتو بحث کنیم. این مساله اولویت ما نیست. ما باید بر انجام اصلاحات در اوکراین تمرکز کرده و به وظایف خود در داخل عمل کنیم.

پوروشنکو که قرار است امروز با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و یوآخیم گائوک، رئیس جمهوری این کشور دیدار کند، همچنین تاکید کرد که از نظر وی لازم است مساله عضویت اوکراین در ناتو به همه پرسی سراسری گذاشته شود.

پوروشنکو همچنین خواهان تحریم بازی های جام جهانی سال 2018 در روسیه شد. وی گفت: تا زمانی که واحدهای ارتش روسیه در خاک اوکراین بمانند برگزاری بازی های جام جهانی در این کشور غیرقابل تصور است.

پوروشنکو همچنین قرار است امروز با نوربرت لامرت، رئیس پارلمان آلمان نیز دیدار کند.

استفن سایبرت، سخنگوی دولت آلمان، اعلام کرده که رایزنی های پوروشنکو با آنگلا مرکل بر اجرای توافقات صلح مینسک و همچنین اصلاحات در اوکراین تمرکز خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N770614

وبگردی