آفتاب

زمان و مکان سخنرانی اول فروردین مقام معظم رهبری اعلام شد ‌

زمان و مکان سخنرانی اول فروردین مقام معظم رهبری اعلام شد ‌

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: سخنرانی اول فروردین مقام معظم رهبری ساعت 15 این روز در محل رواق امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجلال حسینی که ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های این معاونت به مناسبت آغاز سال جدید سخن می‌گفت، در ادامه اظهار کرد: قبل از سخنرانی معظم له ویژه‌ برنامه‌ای توسط معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این مراسم آقایان محمود کریمی، میثم مطیعی، صابر خراسانی و هاشم روغنی به مداحی،‌شعرخوانی و زیارت‌خوانی خواهند پرداخت و مجید یراق‌بافان نیز اجرای این برنامه را به عهده خواهد داشت.

حسینی تصریح کرد: صوت این مراسم به صورت همزمان در تمام اماکن متبرکه حرم مطهر به وسعت یک میلیون مترمربع پخش خواهد شد و همچنین از 43 نمایشگر موجود در حرم مطهر نیز پوشش تصویری این مراسم انجام خواهد شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: برای زائران خارجی نیز در رواق دارالمرحمه و رواق غدیر سخنرانی ایشان به صورت همزمان به زبان‌های عربی و اردو ترجمه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متن سخنرانی معظم له به صورت کتابی مجزا در کمتر از 24 ساعت چاپ خواهد شد و با تیراژ بالا در اختیار زائران قرار می‌گیرد و همچنین در اولین فرصت ترجمه‌های عربی، انگلیسی، اردو و آذری این سخنرانی نیز برای زائران مختلف از کشورهای خارجی منتشر خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: دیگر برنامه مهم ما در ایام نوروز ویژه برنامه تحویل سال خواهد بود که این مراسم نیز به طور همزمان در تمام رواق‌های حرم مطهر پخش خواهد شد و در آن قرائت قرآن توسط قاری‌بین‌المللی استاد حسینی و همچنین قرائت زیارت امین‌الله توسط امیرعارف و مناجات‌خوانی توسط قاسم رفعتی انجام خواهد شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: قرائت دعای تحویل سال در ویژه برنامه این آئین توسط حاج محمود کریمی انجام خواهد گرفت و همچنین کلیپ‌های صوتی تصویری از برجسته‌ترین شخصیت‌های علمی و تبلیغی کشور از جمله آیت الله مکارم شیرازی و مظاهری و حجج‌اسلام قرائتی، رفیعی، حسینی قمی و فلاح‌زاده در این مراسم پخش خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: در این ایام ما شاهد فرا رسیدن ایام فاطمیه نیز خواهیم بود و به همین مناسبت 200 ویژه برنامه در این راستا برگزار خواهد شد که در آنها سخنرانانی از جمله حجج‌اسلام حسینی قمی، ماندگاری، عالی، پناهیان، سرولک و طباطبایی به بیان معارف فاطمی می‌پردازد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: همچنین 135 برنامه در قالب مرثیه‌سرایی با حضور مداحان اهل‌بیت(ع)، واعظی، کریمی، سماواتی و آتش‌بار برگزار خواهد شد که زمان آنها قبل و بعد از نماز ظهر و عصر و بعد از نماز مغرب و عشاء است.

وی افزود: اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی نیز در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مصادف با سه‌شنبه 4 فروردین ماه برگزار خواهد شد که در این مراسم حاج احمد واعظی به مداحی خواهد پرداخت و مراسم پایانی آن نیز در صحن انقلاب با حضور زائرین و مجاورین و مداحی سعید حدادیان و مقتل‌خوانی آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار کرد: برگزاری جلسات قرآنی در دارالحجه، ترتیل‌خوانی صبحگاهی در رواق امام خمینی(ره)،‌برگزاری 17 محفل و 135 کارگاه قرآنی و 10 جنگ قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان و همچنین 110 جلسه تفسیر و تدبر در قرآن از دیگر برنامه‌های ما به مناسبت فرا رسیدن ایام سال جاری است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: رهبری همه ساله شعاری به عنوان شعار سال و مبین اصول و سیاست‌های نظام اعلام می‌کند که این عنوان بسیار باید مورد توجه قرار بگیرد و در همین راستا با حضور اساتید برجسته سه نشست تخصصی با عنوان حیات طیبه با موضوع «تاثیرات نامگذاری سالها بر روند اقتصادی، سیاسی و فرهنگی» با حضور کارشناسان برجسته‌ای از جمله دکتر محسن رضایی، حیدر مصلحی، دری نجف‌آبادی و … در روزهای 9، 10 و 11 فروردین ماه در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

وی گفت: همچنین مسابقات کتابخوانی متعددی نیز در این ایام در حرم مطهر برگزار خواهد شد که مجموع تیراژ کتاب‌های آنها به نیم میلیون جلد می‌رسد.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز 800 جلسه حلقه‌های معرفت در حرم مطهر برگزار خواهد شد و همچنین جلسات مختلف فرهنگی نیز با محوریت پرسمان دینی با موضوعاتی از جمله آسیب‌شناسی دید و بازدید ایام نوروز، مسئولیت شناسی اجتماعی، شرایط و علائم زیارت مقبول و … در رواق دارالهدایه حرم مطهر برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: در تعطیلات نوروزی 50 هزار نشریه و محصول فرهنگی برای کودکان و نوجوانی که در سالهای گذشته در ایام عید در حرم مطهر حضور داشته‌اند ارسال خواهد شد و همچنین از طریق ارسال 50 هزار ایمیل به مخاطبان شبکه نورخدا فرا رسیدن سال نو تبریک گفته خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمام برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر از طریق اتاق‌های گفتگوی مجموعه آستان قدس رضوی و همچنین تلویزیون اینترنتی RAZAVI TV برای عموم علاقه‌مندان قابل دسترسی خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد: برای اولین بار در سال جاری این امکان به وجود آمده است که فاصله حرم مطهر تا فلکه برق، چهارراه خسروی، دوربرگردان‌های حرم مطهر و میدان شهدای مسجد گوهرشاد تحت پوشش صوتی برنامه‌های حرم مطهر قرار بگیرد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص آمار افراد مسلمان شده در حرم مطهر گفت: براساس آمار ما به طور متوسط هر 15 روز یک نفر در حرم مطهر به دین مبین اسلام مشرف می‌شوند.

انتهای پیام
کد N770561

وبگردی