آفتاب

لاریجانی/11/: حرکت دولت به سمت قانونمداری است

لاریجانی/11/: حرکت دولت به سمت قانونمداری است

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم حرکت این دولت به سمت قانونگرایی است و از این حیث دولت عملکرد مطلوبی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، ‌لاریجانی در ادامه نشست خبری خود در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی با اشاره به عملکرد معاونت نظارت مجلس گفت:‌ از گزارشات معاونت نظارت و دیوان محاسبات مجلس می‌توان برداشت کرد که حرکت در مسیر تحقق برنامه مطلوب نبوده که باید در این زمینه دقت بیشتری شود.

وی افزود:‌ دولت‌ها در کشور در زمینه قانونگرایی وضع متفاوتی دارند و آنچه که از گزارشات هیأت تطبیق مصوبات دولت با قانون به ما ارائه شده نشان دهنده این است که در دولت گذشته بسیاری از مصوبات به دلیل مغایرت با قانون رد می‌شد که این مشکل در دولت فعلی وجود ندارد و حرکت دولت به سمت قانونمداری بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص پول‌های کثیف در سیاست در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران تصریح کرد: حرف ما این است که اگر در مورد پول های کثیف اسنادی وجود دارد باید به قوه قضاییه ارائه شود و قوه قضاییه نیز پیگیری کند و اگر این کار نیز اتفاق بیفتد ما نیز در مجلس بر چگونگی بررسی‌ها نظارت می‌کنیم. اما اگر خارج از این روال باشد نمی‌شود آن را دنبال کرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه اگر توافق جامع صورت نگیرد دنیا به آخر نمی‌رسد گفت: ما در هر صورت به زندگی خود ادامه می دهیم و اتفاقی برای ما نمی‌افتد، اما اگر توافق جامع صورت بگیرد هم ایران و هم دنیا و هم منطقه منتفع خواهد شد و برای آن‌ها مفید خواهد بود.

ادامه دارد ...

کد N770533

وبگردی