آفتاب

لاریجانی/10/: اگر در مذاکرات زیاده خواهی نکنند توافق امکان‌پذیر است

لاریجانی/10/: اگر در مذاکرات زیاده خواهی نکنند توافق امکان‌پذیر است

به گزارش ایسنا، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا با لغو تحریم‌ها، پروتکل الحاقی در مورد پرونده هسته‌ای نیاز به تصویب دارد گفت:‌ در مورد نظارت‌ها بیشتر ان پی تی مطرح است، اما شرایطی هم وجود دارد و ما در مجلس قانونی داشتیم مبنی بر اینکه پروتکل زمانی تصویب می‌شود که پرونده در شورای منیت نباشد؛ اگر قرار است موافقت صورت گیرد مجلس به این موضوع توجه می‌کند.

لاریجانی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد ضرورت انجام گفت‌و‌گو با بشار اسد و اظهارات مطرح شده برای براندازی دولت سوریه گفت: این مطالب را در رسانه‌ها شنیده‌ام امیدوارم به این عقلانیت رسیده باشند که صرفا اعلام مواضع نباشد.

لاریجانی در مورد سوالی از خبرنگاری مبنی بر اینکه اظهار نظرهای متفاوتی در خصوص مذاکرات هسته ای وجود دارد و آیا توافق امکان پذیر هست یا خیر گفت:‌ نگاه بدبینانیه‌ای به این موضوع ندارم حتما امکان پذیر است اگر طرف مقابل زیاده‌خواهی کند خیلی از گام‌ها برداشته شده است.

رئیس قوه مقننه در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص حادثه قم و اینکه آیا عاملان دستگیر شدند و یا اینکه آیا اطلاعی از این موضوع دارد یا خیر گفت: این را نباید از من سوال کنید. از بخش‌های دیگر باید بپرسید. تا جایی که به من گزارش دادهاند پیگیری‌هایی را کرده‌ام.

لاریجانی هنگام پافشاری خبرنگار مربوطه درباره اینکه چرا نسبت به این مسئله پیگیری نکرده است گفت: من اصلا پیگیر نیستم؛ هر بخشی مسئولیتی دارد، من مسئول اجرای آن نیستم.

رئیس قوه مقننه در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص دریافت پول توسط 170 نماینده از رحیمی گفت:‌ اگر متهمی ادعایی کند نباید دستاویز افراد مختلف قرار گیرد .

وی تصریح کرد: به قوه قضاییه گفتیم بررسی کند؛ آن‌ها وظیفه دارند به این مسئله رسیدگی کنند.

لاریجانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر بررسی افزایش طرح‌ها در مجلس به جای بررسی لوایح گفت: سه قانونی که ابتدای سخنانم یاد کردم اگر مهم نبودند دولت به عنوان لایحه تنظیم نمی‌کرد. در بخش‌هایی نواقصی وجود دارد که باید قانون حل شود هم دیوان محاسبات نظارت می کند و هم کمیسیون نظارت می‌کند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال در مورد ساختار کمیسیون اصل نود آیا بهتر است به دیوان تبدیل شود که افراد مشخصی کارها را برای نظارت دنبال کنند.

ادامه دارد ...

کد N770517

وبگردی