آفتاب

لاریجانی/5/: کار سنای آمریکا کار ناپخته‌ای بود

لاریجانی/5/: کار سنای آمریکا کار ناپخته‌ای بود

لاریجانی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر در مورد فعالیت‌های ضد ایرانی از طرف آمریکا و اخلال در مذاکرات و همچنین تمهیدات مجلس برای مقابله با این توطئه‌ها گفت: کار سنای آمریکا کار ناپخته‌ای است و نباید موردی باشد که از آنها تاسی کنیم حتی این اقدام سناتورها نیز در آمریکا با واکنش مواجه شد لذا نباید انتظار داشت اگر کار غلطی انجام دادند تقدیر کنیم.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: در این گونه توافقات مختصر عقلی هم وجود دارد که دیگران نتوانند سوء استفاده کنند.

رئیس مجلس همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره‌ی روابط میان ایران و کشورهای عربی نیز اظهار کرد: هیچ مانعی وجود ندارد که گفت‌وگوها میان ایران و همسایگان آن برقرار باشد و جمهوری اسلامی ایران از بدو تولد همیشه در سیاست خارجی همکاری مسالمت آمیز با کشورهای دیگر داشته است و هیچ وقت تجاوزی به کشوری نداشته‌ایم و این عراق بود که به ایران تجاوز کرد و جنگ هشت ساله را به راه انداخت حتی بسیاری از کشورهای عربی نیز به عراق رفتند اما ایران حتی پس از سرنگونی حکومت صدام تلافی نکرد.

لاریجانی با تاکید بر این که مسیر حرکت جمهوری اسلامی ایران از نظر اجرایی مسیر برادرانه به دیگر کشورها بوده است گفت: انقلاب اسلامی انقلابی نیست که به دنبال سلطه با دیگر کشورها باشد اگر به سایر کشورها کمک می‌کنیم کشور دوست و همسایه هستند و گرفتار ماجرای زیاد و جریان تروریستی بوده‌اند. البته این مردم عراق هستند که دفاع می‌کنند ما فقط کمک می‌کنیم حتی در لبنان و یا فلسطین نیز در مقابل با صهیونیست‌ها آنها دفاع می‌کنند. لذا این تصور تصور دقیقی نیست که گاهی به دلایلی به آن دامن می‌زنند.

وی تاکید کرد: کشورهای همسایه مطمئن باشند که اساس انقلاب اسلامی و حرکت انقلاب در این 36 سال نشان می‌دهد که ایران قصد سلطه گری به هیچ کشوری ندارد و قصد برادرانه و وحدت آمیز برای امت اسلامی دنبال می‌کند.

ادامه دارد ...

کد N770490

وبگردی