آفتاب

ترکی الفیصل: نتیجه مذاکرات هرچه باشد از آن استقبال می‌کنیم

ترکی الفیصل: نتیجه مذاکرات هرچه باشد از آن استقبال می‌کنیم

یک شاهزاده سعودی مدعی شد: هر توافقی که به ایران اجازه ادامه فعالیت هسته‌ای‌اش را بدهد، باعث اشاعه بیش‌تر تسلیحات هسته‌ای در منطقه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شاهزاده ترکی الفیصل، رییس پیشین وزارت اطلاعات عربستان و سفیر پیشین این کشور در واشنگتن و لندن در مصاحبه با شبکه خبری بی بی سی گفت:‌ من همواره گفته‌ام که نتیجه مذاکرات هرچه باشد از آن استقبال می‌کنیم.

هم اکنون ایران و کشورهای 1+5 در دور جدید مذاکرات در لوزان سوییس برای دستیابی به یک تفاهم اولیه تا پیش از پایان مارس، آغاز شده است.

این شاهزاده سعودی در ادامه اظهار کرد: اگر ایران توانایی غنی‌سازی اورانیوم را در سطح‌های بالا داشته باشد،‌ تنها عربستان سعودی نیست که در این مورد احساس نگرانی خواهد کرد.

اگرچه، شاهزاده ترکی الفیصل، هم اکنون مقام رسمی دولت عربستان سعودی نیست، اما می‌توان گفت که اظهارات او در واقع منعکس کننده مواضع مقامات ارشد آل سعود است.

ترکی الفیصل، برادر سعود الفیصل، وزیر خارجه کنونی عربستان هم‌چنین گفت:‌ در صورتی که اقدامات پیشگیرانه لازم صورت نگیرد همه کشورهای دنیا ممکن است به سمت ساخت تسلیحات هسته‌ای حرکت کنند و این موضوع نقد اصلی من در مورد روند مذاکرات هسته‌ای است.

انتهای پیام

کد N770383

وبگردی