آفتاب

رشد۲۰ درصدی فعالیت‌ آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات

رشد۲۰ درصدی فعالیت‌ آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی از رشد ۲۰ درصدی فعالیت‌های آموزش‌های تخصصی این سازمان در سال ۱۳۹۳ خبر داد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی از رشد ۲۰ درصدی فعالیت‌های آموزش‌های تخصصی این سازمان در سال ۱۳۹۳ خبر داد.

به‌ گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام علی دارابی با تشریح فعالیت‌های آموزش‌های تخصصی در سال ۱۳۹۳ گفت: برنامه‌ریزی متوازن و همه جانبه در سال جاری برای مجموعه‌ای از اقشار تأثیرگذار در موضوعات مختلف فرهنگی سبب شد که شاهد رشد کمی و کیفی فعالیت‌ها در مسیر تبلیغ حکیمانه دین باشیم.

وی ادامه داد: اصول و راهبرد مسلم دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی، کیفیت بخشی آموزش‌های تخصصی و فرهنگی اجتماعی بوده و به حول و قوه الهی درصدد گسترش حوزه آموزش‌پذیران و موضوعات متناسب برای شبکه تبلیغی و اقشار تأثیرگذار هستیم.

دارابی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۳ برای مجموعه ۹ گروه از آموزش‌پذیران از جمله روحانیون مستقر و هجرت، جمعاً، ۸۰۶۷۵۱ نفر ساعت آموزش، برای مبلغین و ائمه جماعات ۱۱۵۷۶۵۳ نفر ساعت آموزش، برای مبلغات و بانوان فرهیخته ۲۰۰۷۹۲۶ نفر ساعت آموزش، برای اساتید و معلمان حوزه دین 1198720 نفر ساعت آموزش، برای روسای تشکل‌های دینی، هیئات مذهبی و انجمن‌های اسلامی ۱۵۶۸۳۰۰ نفر ساعت آموزش، برای مداحان و ستایشگران اهلبیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) ۱۶۱۴۶۸۷نفر ساعت آموزش، در حوزه آموزش فرهنگی اجتماعی کارکنان دولت 3972598 نفر ساعت آموزش، برای مربیان مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی ۷۷۴۴۴ نفر ساعت آموزش و پیرامون اخلاق و احکام کسب ویژه اصناف و بازاریان نیز ۱۰۰۱۱۱۸ نفر ساعت آموزش طراحی، برنامه‌ریزی و برگزار شده است که در مجموع شامل ۱۳۲۸۶۷۳۷ نفر ساعت آموزش تخصصی می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه آموزش‌های تخصصی متمرکز و غیر حضوری نیز تلاش شده آموزش‌های مورد نیاز و متوزان سازی برای همه گروه‌ها مورد توجه قرار گیرد و 442 هزار نفر ساعت آموزش، برنامه‌ریزی و انجام شده است.

دارابی همچنین یادآور شد: دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی در حوزه آموزش‌ها، بر این امر مهم تأکید دارد که شبکه تبلیغی و اقشار تأثیرگذار با دریافت مجموعه‌ای از آموزش‌ها، توانمندی لازم را در حوزه مأموریت‌های مربوطه ارتقاء داده و بتوانند مأموریت‌ها را با هوشمندی تعقیب کنند.

وی افزود: در حوزه آموزش‌های تخصصی سازمان‌های مردم نهاد، فرهنگی، اجتماعی و صنوف نیز علاوه بر توسعه آموزش‌های تخصصی دینی و ارتقاء آگاهی‌های عمومی و تخصصی فرهنگی و دینی به‌روزرسانی اطلاعات و دانش فراگیران مورد توجه بوده و این مهم بر اساس مأموریت‌ها جزء وظایف دفتر است تا در شبکه تبلیغی و اقشار تأثیرگذار و شبکه سازمان‌های مردم نهاد بتوانند با نگاه روشن بینانه فرهنگ دینی را بصورت جامع‌الشمول پیگیری کنند.

دارابی تأکید کرد: آموزش‌های فرهنگی اجتماعی کارکنان دولت نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و ضمن تداوم آموزش‌های کنونی و طی پیگیری و تفاهم با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌ انسانی ریاست جمهوری درصدد گسترش عناوین دوره‌های آموزشی هستیم.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی در پایان یادآور شد: از سال ۱۳۸۹ به بعد شاهد رشد و توسعه فعالیت‌های آموزش تخصصی در سطح کشور بوده و علاوه بر کمیت دوره‌ها که ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۲ رشد داشته‌ایم، در کیفیت فعالیت‌ها و روش‌ها نیز موفقیت بسیار خوبی حاصل شده و قطعاً این رویه در تعامل وثیق با ادارات کل تبلیغات اسلامی تداوم داشته و جا دارد از اهتمام و پیگیری جهادی مدیران کل، معاونین فرهنگی، پژوهشی و آموزشی و کارشناسان حوزه پژوهش و آموزش ادارات کل تبلیغات اسلامی استان ها صمیمانه قدردانی کنیم.

انتهای پیام

کد N770245

وبگردی