آفتاب

گسترش اعتراضات علیه النصره در سوریه و ضربه‌های کاری ارتش به‌ آن

گسترش اعتراضات علیه النصره در سوریه و ضربه‌های کاری ارتش به‌ آن

با گذشت چهار سال از جنگ سوریه و آشکار شدن چهره واقعی گروه‌های تروریستی برای مردم این کشور، اعتراضات مردمی علیه تروریست‌ها روز به روز گسترش می‌یابد که سهم النصره از این اعتراضات بیش از هر گروه دیگریست و این گروه هر روز مساحت بیشتری از مناطق تحت تصرف خود را از دست می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه المیادین، ارتش سوریه ساختمان برج المعلمین، واقع در جوبر را که اعضای گروه النصره از آن به عنوان مرکز تک تیرانداز‌های خود علیه پیشروی ارتش استفاده می‌کردند، به طور کامل تخریب کرده است.

بنا بر این گزارش 120 عضو گردان "العز" وابسته به جبهه النصره نیز در حمله ارتش سوریه به منطقه‌ای در القنیطره واقع در مرز با سرزمین‌های اشغالی کشته یا زخمی شده‌اند. در میان کشته‌ها، سه تن از فرماندهان میدانی برجسته این گروه از جمله عادل الحلقی، به چشم می‌خورند زخمی‌ها نیز به بیمارستان شهر صیدا در جولان منتقل شدند.

همچنین به دنبال انفجار یک بمب در خودروی حامل اعضای النصره در ریف حلب، تعدادی از آنان در مسیر فرعی نزدیک به روستای دیرالزیتون کشته شدند. این عملیات توسط ارتش سوریه انجام شد.

به گزارش المیادین دایره اعتراضات علیه گروه النصره در سوریه در حال گسترش است و بسیاری از خانواده‌ها خواهان اطلاع دقیق از سرنوشت فرزندان خود و آزادی زندانیان هستند.

مردم سوریه به برگزاری تظاهرات اکتفا نکرده و ساکنان بومی منطقه غوطه دمشق ابورامز بطاطایه، یکی از مسئولان جبهه النصره را کشتند. این حادثه موجب شد، النصره عقب نشینی کرده در داخل اردوگاه الیرموک بمانند. اهالی قسطان در دشت الغاب و ادلب نیز خواهان عقب نشینی و خروج النصره از مناطق خود شدند.

در همین حال با وجود اینکه النصره تعدادی از اعضای کمیته‌های آشتی با دولت را ربوده، اما سازش و حل اختلافات به صورت تدریجی در غوطه در حال انجام است. النصره تلاش دارد مانع آتش بس میان ارتش و گروه‌های مخالف در اطراف پایتخت شود.

با تنگ‌تر شدن دایره محاصره ارتش بر غوطه دمشق روند سازش در برخی مناطق از جمله عربین و دوما در حال پیشرفت است و این مناطق که زمانی خواستگاه النصره و گروه‌های مسلح محسوب می‌شد اکنون شاهد از هم گسیختگی و فرار خانواده‌ها و حتی اعضای این گروه‌هاست. چنان که چندی پیش گردان "الانفال" در اردوگاه یرموک ترجیح داد به ارتش سوریه بپیوندد.

در شمال سوریه نیز درگیری‌ها میان النصره و ساکان منطقه منجر به اسارت تعدادی از اعضای گروه‌های شبه نظامی "حزم" و "جبهه انقلابیون سوریه" در ادلب و جبل الزاویه شده است و به این ترتیب این مناطق نیز که زمانی تحت کنترل النصره بود به مرکز اعتراضات روزانه بدل شده است.

انتهای پیام

کد N770145

وبگردی