آفتاب

درگذشت یکی از مقامات ارشد متهم به فساد و سوءاستفاده از قدرت در چین

درگذشت یکی از مقامات ارشد متهم به فساد و سوءاستفاده از قدرت در چین

خبرگزاری شینهوا امروز (دوشنبه) گزارش داد، یکی از افسران عالی‌رتبه سابق ارتش چین که به اتهام دریافت رشوه و سوءاستفاده از قدرت تحت تحقیق قرار داشت، به علت بیماری سرطان در بیمارستان درگذشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، "ژو کایهو"، یکی از معاونان سابق رئیس کمیسیون مرکزی ارتش حزب حاکم کمونیست چین، ارشدترین شخصیت نظامی بود که در جریان برنامه‌های شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری این کشور درخصوص سرکوب گسترده فساد در داخل حزب حاکم بازداشت شده بود.

وی به دلیل بیماری سرطان پیشرفته مثانه که به تمام بدنش سرایت کرده و چند عضو دیگر را نیز درگیر این بیماری کرده بود، جان باخت.

ژو کایهو ژوئن سال گذشته میلادی از حزب حاکم اخراج و از درجه ژنرالی خلع شده بود اما هنوز هیچ اعلام جرمی علیه وی اعلام نشده بود. خبرگزاری شینهوا در گزارش خود اعلام کرد: از آنجایی که وی درگذشته، تحقیقات جنایی علیه‌اش متوقف می‌شود.

مقامات چین سال گذشته میلادی گفتند، ژو کایهو مبتلا به بیماری سرطان مثانه است و تحت درمان قرار دارد اما پرونده تشکیل شده علیه وی به خاطر عزم و اراده رئیس‌جمهوری چین برای از بین بردن فساد و اقدامات نادرست در تمامی سطوح این حزب، ادامه خواهد یافت.

شی جینپینگ علاوه بر رئیس‌جمهور و رهبر حزب حاکم بودن، ریاست کمیسیون‌های قدرتمند دولت و حزب را به عهده دارد که ارتش آزادی‌بخش خلق چین با 2.3 میلیون پرسنل نظامی را تحت‌نظر می‌گیرد.

ژو کایهو از اوایل سال گذشته میلادی از سوی کمیته مرکزی برای کنترل نظم و مقررات که دیده‌بان مقابله با فساد حزب حاکم محسوب می‌شود، تحت تحقیق قرار داشت.

جزئیات اندکی از تحقیقات صورت گرفته درخصوص وی منتشر شده اما خبرگزاری شینهوا گفت، ژو کایهو به سوءاستفاده از موقعیتش برای ترفیع درجه دیگران و همچنین دریافت مبالغ بسیار بالایی رشوه متهم شده بود.

ژو کایهو همانند اکثر ژنرال‌های ارشد چین در جنگ شرکت نداشت و پیش از انتصاب در کمیسیون مرکزی ارتش در سال 1999 میلادی بیشتر به عنوان یک کمیسر سیاسی عمل می‌کرد.

انتهای پیام

کد N770124

وبگردی