آفتاب

لیبرمن برای جمع آوری رای به حرم ابراهیمی پناه برد

لیبرمن برای جمع آوری رای به حرم ابراهیمی پناه برد

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در تلاش برای کسب آرای صهیونیست‌ها با نیروهای نظامی و پلیس این رژیم وارد حرم ابراهیمی در شهر الخلیل شد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در تلاش برای کسب آرای صهیونیست‌ها با نیروهای نظامی و پلیس این رژیم وارد حرم ابراهیمی در شهر الخلیل شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و رئیس حزب "اسرائیل بیتنا" از این سفر خود به شهر الخلیل و وارد شدن به حرم ابراهیمی که نیم ساعت به طول انجامید برای ایراد اظهاراتی استفاده کرد که به گفته برخی آخرین فرصت لیبرمن جهت بالا بردن شانس پایین خود در انتخابات پارلمانی است.

لیبرمن در توجیه حضور خود در حرم حضرت ابراهیم (ع) که بیشتر در راستای تبلیغات انتخاباتی وی صورت گرفت، مدعی شد: من همیشه در دوره رقابت‌های انتخاباتی به این حرم و شهر الخلیل می‌آیم تا بر هویت یهودی آن تاکید کنم.

وی در ادامه گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و حزب لیکود همان طرف‌هایی هستند که شهر الخلیل را تسلیم کردند و حزب ما این شهر را تسلیم نکرده است.

لیبرمن اعلام کرد که حزب وی با فلسطینی دانستن الخلیل مخالف است و این شهر را اردوگاه ملی رژیم صهیونیستی می‌داند.

لیبرمن بار دیگر ضمن تهدید جنبش حماس و مخالفت با عقب‌نشینی از کرانه باختری گفت: من اینجا آمدم تا در میان افرادی که خواهان نابودی حماس هستند بنشینم و با آنها به گفت‌وگو بپردازم.

وی بار دیگر خواهان اعدام اسیران فلسطینی به جای آزادی آنها شد.

از سوی دیگر سفر لیبرمن به شهر الخلیل خشم فلسطینی‌ها را به دنبال داشت. اسماعیل حلاوه، مدیر اوقاف الخلیل گفت: هدف لیبرمن از این اقدام جلب حمایت اسرائیلی‌ها در راستای تبلیغات انتخاباتی‌اش است.

حلاوه تاکید کرد: اقدام لیبرمن احساسات تمامی مسلمانان و ساکنان الخلیل را تحریک کرده است و تبلیغات انتخاباتی لیبرمن در مرکز حرم ابراهیمی نقض آشکار قوانین بین‌المللی و نهادهای حقوقی است.

محمود الهباش، قاضی ارشد فلسطین نیز گفت: لیبرمن با چنین اقداماتی در حقیقت آتش بازی می‌کند و موجب افزایش تنش‌ها و دشمنی می‌شود.

وی گفت: ورود لیبرمن و "نفتالی بنت" به حرم ابراهیمی چهره واقعی اسرائیل را در تلاش برای محو ماهیت عربی و اسلامی الخلیل آشکار کرد.

انتهای پیام

کد N770104

وبگردی