آفتاب
جمال در گفتگو با مهر:

کمبود تجهیزات تمرین از مشکلات شنای قم است

کمبود تجهیزات تمرین از مشکلات شنای قم است

قم - رئیس هیئت شنای قم با بیان اینکه کمبود استخر، کافی نبودن سانس تمرین و عدم وجود تجهیزات کافی از مشکلات شنای قم است، گفت: با وجود این مشکلات، شناگران قم قهرمان مسابقات شنای منطقه‌ای کشور شدند.

مسعود حسین جمال در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی فدراسیون شنا و هیئت شنای قم مسابقات شنای منطقه‌ای کشوری برگزار شد و تیم شنای استان قم قهرمانی این رقابت‌ها را جشن گرفت.

وی افزود: مسابقات شنای چند جانبه ساوه با حضور ۲ تیم از ساوه و تیم‌هایی از قم، اراک و دلیجان برگزار شد و عنوان قهرمانی به شناگران قم رسید تا استان قم بار دیگر توانمندی‌های خود در رشته‌های آبی را نشان دهد.

رئیس هیئت شنای قم گفت: در این مسابقات که در ۴ رده سنی برگزار شد تیم شنای قم با ۸ طلا، ۱۰ نقره و ۳ برنز مقام نخست را کسب کرد و تیم‌های اراک و ساوه مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

حسین جمال بیان داشت: این رقابت‌ها در رده‌های سنی زیر ۸ سال، ۱۰ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۴ سال برگزار شد و شناگران حاضر در این مسابقات در رده‌های سنی پایه، استعدادهای خود را به نمایش گذاشتند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برگزاری جلسه با مدیرکل ورزش و جوانان استان قم اشاره و عنوان کرد: در این نشست گزارش عمکرد هیئت شنا ارائه شد و در ادامه از سوی مدیر کل ورزش و جوانان قول مساعدت مالی به این ورزش پر مدال داده شد.

رئیس هیئت شنای قم تصریح کرد: موانع بسیاری برای رشد شنای قم پیش روی این رشته است که از این جمله می‌توان به نداشتن استخر، کافی نبودن سانس تمرین شناگران و عدم وجود تجهیزات کافی مانند سکوی استارت اشاره کرد.

حسین جمال افزود: نبودن این تجهیزات مانع میزبانی مسابقات چند جانبه در قم است در حالی که برگزاری مسابقات دوره‌ای با استان‌های مجاور و صاحب سبک سبب رشد شنای قم می‌شود.

کد N770033

وبگردی