آفتاب
«عبدالملک الحوثی»:

اهداف هادی از فرار به عدن/آماده رابطه با همه کشورهای اسلامی هستیم

اهداف هادی از فرار به عدن/آماده رابطه با همه کشورهای اسلامی هستیم

رهبر حوثی های یمن با تشریح اهداف فرار رئیس جمهوری مستعفی این کشور به شهر عدن اعلام کرد که آماده برقراری رابطه با همه کشورهای اسلامی هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالملک الحوثی رهبر حوثی های یمن در گفتگو با خبرگزاری یمن «سبأ» اظهار داشت: حوثی ها در حال رایزنی های غیر مستقیم با عربستان سعودی هستند، ارتباطات ما با عربستان سعودی قطع نشده است و این رایزنی ها طی دو روز گذشته انجام شده است.

وی گفت: گروه الحوثی از ارتباط با کشورهای عربی و اسلامی ارتباطاتی که مبتنی بر احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر باشد استقبال می کند.

رهبر حوثی های یمن با اعلام اینکه آماده دریافت کمک از ایران است گفت: ما خواهان ارتباط با تمامی کشورهای اسلامی و منطقه هستیم و هر کسی به دنبال کمک های بدون پیش شرط به یمن است ما از آن استقبال می کنیم.

عبدالملک الحوثی اظهار داشت: «جمال بن عمر» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای حل بحران یمن اعلام کرده است که تمایل قطر و عربستان سعودی برای انتقال گفتگوها از یمن به خارج واضح نیست و این مسئله برگزاری گفتگوها در صنعاء را تقویت می کند.

وی خاطرنشان کرد: مصلحت یمن در تفاهم و همکاری و ادامه گفتگو میان گروه های مختلف این کشور و دستیابی به توافقی که مبتنی بر منطق مشارکت و منافع عالی یمن باشد نهفته است.

رهبر حوثی های یمن با اشاره به فرار «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن از صنعاء گفت: فرار هادی از صنعاء به شهر عدن با هدف ایجاد بحران های جدید میان گروه های سیاسی یمن صورت گرفت چرا که این اتفاق پس از تلاش ها برای امضای توافقنامه نهایی انجام شد توافقی که به بحران سیاسی در این کشور پایان می داد.

وی در عین حال گفت: پول هنگفتی حدود ۳ میلیارد دلار در اختیار عبد ربه منصور هادی قرار گرفته است تا بر سر راه گفتگو میان گروه های سیاسی یمن مانع تراشی کند.

کد N770012

وبگردی