آفتاب

عبدالملک حوثی: روابطمان با عربستان قطع نشده است

عبدالملک حوثی: روابطمان با عربستان قطع نشده است

رهبر جنبش انصارالله(حوثی‌های یمن) با بیان اینکه منافع یمن در همکاری و ادامه مذاکرات میان تمامی گروه‌ها نهفته است تاکید کرد: عبد ربه منصور هادی با هدف ایجاد بحران‌های جدید میان گروه‌های سیاسی صنعاء را ترک کرد و به عدن رفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی یمن سبأ، عبدالملک حوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در دیدار با هیاتی از رسانه‌های داخلی در استان صعده تاکید کرد: ما از روابط با جهان عرب و اسلام براساس اصول احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی یا تحمیل هرگونه اقدامات سیاسی بر یمن استقبال می‌کنیم.

وی افزود: روابط یمن با همگان براساس احترام به حاکمیت ملی و استقلال در اتخاذ تصمیمات سیاسی استوار است.

عبدالملک حوثی در خصوص تلاش‌های جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل به یمن برای تکمیل روند گفت‌وگوها میان گروه‌های سیاسی گفت: فرستاده سازمان ملل در سفر اخیر خود به ریاض و دوحه به این نتیجه رسید که این کشورها در انتقال مذاکرات به خارج واضح و شفاف نیستند و مساله‌ای که تکمیل مذاکرات در صنعاء را تقویت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم، همکاری و ادامه مذاکرات میان گروه‌های یمنی جهت خروج از بحران موجود براساس توافقنامه مشارکت و صلح ملی به نفع یمن است.

حوثی تاکید کرد: اقدام عبدربه منصور هادی،(رئیس جمهور یمن) در ترک صنعاء و رفتن به شهر عدن با هدف ایجاد بحران‌های جدید میان گروه‌های سیاسی به ویژه پس از امضای توافقنامه نهایی جهت حل بحران صورت گرفته است.

رهبر انصارالله یمن فاش کرد که برخی کشورها اموال هنگفتی به ارزش سه میلیارد دلار به منصور هادی برای کارشکنی در روند مذاکرات کنونی داده‌اند و نتیجه چنین اقداماتی پس از آن که همگان بر تکمیل مذاکرات در صنعاء به توافق رسیدند شکست است.

حوثی در خصوص روابط با ایران نیز گفت: ما به دنبال روابط متوازن با همگان در جهان عرب و اسلام هستیم و درهای یمن به روی هر کشوری که بخواهد به یمن به صورت غیر مشروط کمک کند باز است.

وی خاطرنشان کرد: دوره آتی به حل پیامدهای بحران در تمامی زمینه‌های سیاسی و اقتصادی و بازسازی و استفاده از تمامی ثروت‌های نفتی و گازی در بازسازی کشور اختصاص خواهد یافت.

رهبر انصارالله یمن بر لزوم یکپارچه سازی تلاش‌ گروه‌های سیاسی برای خروج از بحران موجود و اتخاذ اقدامات جدی برای حل اوضاع در داخل کشور و استفاده از تمامی تلاش‌ها در بازسازی یمن تاکید کرد.

وی همچنین بر تقویت اخبار رسانه‌ها در جهت منافع ملی وحفظ وحدت و حاکمیت یمن و تحقق تمامی منافع ملی و دفاع از انقلاب و نقش رسانه‌ها در چنین مرحله حساسی برای مقابله با حملات رسانه‌ای که هدف آن ایجاد دو دستگی در میان مردم یمن و تلاش برای ایجاد فتنه‌های طایفه‌ای است تاکید کرد.

عبدالملک حوثی اعلام کرد که تماس های غیر مستقیمی را با عربستان در طول دو روز گذشته داشته‌اند و تماس‌های انصارالله با عربستان قطع نشده است.

انتهای پیام

کد N769989

وبگردی