آفتاب
رییس سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار:

کارهای حداقلی برای تحقق شعار سال 93 صورت گرفت

کارهای حداقلی برای تحقق شعار سال 93 صورت گرفت

یک عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار گفت: تنها در برخی از حوزه‌ها می‌توان گفت که شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی محقق شده است.

مهدی فرنیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با تحقق شعار سال 93، اظهار کرد: کلیت شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تحقق پیدا نکرد. در برخی حوزه‌ها شاهد به ثمر رسیدن بخشی از این شعار بودیم.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی به ویژه آزادی مطبوعات متاسفانه وعده‌های دولت محقق نشد. تعطیلی و توقیف رسانه‌ها و مطبوعات در فضای باز سیاسی اتفاق نمی‌افتد.

رییس سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار با اشاره به حوزه اقتصادی کشور در سال 93، خاطرنشان کرد: عوامل بیرونی بر اقتصاد داخلی کشورمان تاثیر گذاشته است. تحریم‌ها، کاهش قیمت نفت به صورت متراکم در کنار هم اقتصاد ایران را دچار رکود و تورم کرده است. در این میان مشکلات اقتصادی و سیاسی داخلی هم رکن سوم برای عدم تحقق شعار سال در حوزه اقتصاد شده است. متاسفانه باید بگوییم که اقتصاد کشور در سالی که گذشت اصلا مناسب نبود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه قوه مجریه در میان قوای دیگر فعالانه‌تر عمل کرد، همچنین افزود: در این مدت قوه مجریه تلاش کرد که به اهداف خود برسد. در سیاست خارجی با دیپلماسی مناسب در جهت رفع تحریم‌ها فعالیت‌های مناسبی انجام داده است. در حوزه فرهنگ نیز وزیر فرهنگ و ارشاد با تغییراتی که در مدیریت مطبوعات و سینما انجام داده است گام‌های حداقلی مثبتی برداشت. همچنین در حوزه‌های مدیریتی شاهد برکناری افرادی که شایسته مدیریت نبودند و جایگزینی آنها با افراد کارکشته بوده‌ایم.

وی گفت: در سالی که گذشت قوه مقننه اشتباهاتی داشت. قانون رفع موانع تولید می‌توانست اقتصاد کشور را متحول کند. متاسفانه آن قدمی که در رابطه با چنین قانون‌هایی باید برداشته شود به ثمر نرسید و حتی به ضرر کشور هم تمام شد. کار به جایی رسیده که موتور حرکت کشور که بخش اعظم آن کارگران هستند نمی‌توانند کار کنند.

فرنیان رویکرد قوه قضاییه با مطبوعات را نامناسب خواند و تصریح کرد: انتظار می‌رود که فضای سیاسی دولت یازدهم بازتر از گذشته باشد.

انتهای پیام

کد N769909

وبگردی