آفتاب

دستگیری دو معترض به دنبال افزایش تنش در شهر فرگوسن آمریکا

دستگیری دو معترض به دنبال افزایش تنش در شهر فرگوسن آمریکا

با تداوم اعتراضات شبانه مردم شهر فرگوسن آمریکا علیه کشته شدن ناجوانمردانه یک نوجوان سیاه‌پوست غیر مسلح به دست پلیس، شنبه شب نیروهای پلیس در این شهر با یورش به این اعتراضات دست کم دو تن را بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شنبه شب حدود 50 جوان معترض در شهر فرگوسن پس از غروب آفتاب در بنای تاریخی کاخ دادگستری قدیمی متعلق به قرن نوزدهم در این شهر تجمع کرده و شروع به راهپیمایی در خیابان های اطراف این بنا کردند.

دیوید رگلند، یکی از معترضان روی پله‌های این بنای قدیمی دارای ستون‌های بلند، فریاد زد: عدالت مرده است، ما باید آن را احیا کنیم!

پس از آنکه چند تن از معترضان در اعتراضات دیشب مسیر خودروها را مسدود کردند، پلیس شهر فرگوسن مداخله کرده و دو نفر شامل یک جوان که صورت خود را با پارچه پوشانده و همچنین فیلیپ مونتگومری، یک عکاس خبرنگار سایت "ماشیبل" را بازداشت کردند.

جیمز رابرت، دبیر اجرایی سایت "ماشیبل" از طریق توییتر گفت: مونتگومری مدت کوتاهی بعد از آن آزاد شده و حال او خوب است.

شهر فرگوسن از زمان کشته شدن ناجوانمردانه، مایکل براون، نوجوان سیاه‌پوست 18 ساله به دست یک افسر پلیس در این شهر در تاریخ 9 اوت، صحنه اعتراضات شبانه به بی عدالتی‌های پلیس آمریکا بوده است. روز چهارشنبه گذشته نیز بعد از آنکه توماس جکسون، رئیس پلیس شهر فرگوسن استعفا کرد، تنش‌ها در این شهر بالا گرفت و به رغم برگزاری یک تجمع شبانه آرام، چند گلوله شلیک شد که موجب زخمی شدن دو افسر پلیس شد.

پلیس فرگوسن اعلام کرد که عاملان این شلیک‌ها را تعقیب خواهد کرد اما هنوز کسی دستگیر نشده است.

همچنین جیمز نولز، شهردار فرگوسن که تحت فشار زیادی برای استعفا قرار دارد، روز شنبه در ملاقات با حدود 20 کارآفرین محلی قول حمایت از آن‌ها را داد.

پنج تن از ساکنان شهر فرگوسن روز جمعه با نوشتن یک استشهادیه خواهان عزل نولز شدند.

انتهای پیام

کد N769684

وبگردی