آفتاب

پاکستان: 13 جسد کشف شده در وزیرستان جنوبی از شبه‌نظامیان طالبان بوده‌اند

پاکستان: 13 جسد کشف شده در وزیرستان جنوبی از شبه‌نظامیان طالبان بوده‌اند

مقامات پاکستان امروز (یکشنبه) اعلام کردند، 13 جسد گلوله‌باران شده توسط چند چوپان در شمال غرب این کشور یافت شدند که متعلق به شبه‌نظامیان طالبان بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دو مقام اطلاعاتی پاکستان گفتند، اجسادی که در نزدیکی روستای ماندائو در منطقه شاکتوی واقع در وزیرستان جنوبی کشف شدند از شبه نظامیان طالبان هستند. این در حالی است که چند تن از ساکنان منطقه این اجساد را که روز شنبه کشف شدند به عنوان روستاییان محلی شناسایی کرده و قتل آنها را به نیروهای امنیتی پاکستان نسبت داده و آنها را متهم به سوء استفاده‌های حقوق بشری به بهانه جنگ با طالبان کردند.

الله خان، یکی از ساکنان منطقه شاکتوی به رویترز گفت:‌ ارتش پاکستان در ماه ژانویه ، 35 نفر را در این منطقه بازداشت کرد.

وی تاکید کرد: ما با مقامات ارتش در این منطقه تماس گرفتیم و آنها گفتند که به زودی آن‌ها را آزاد می‌کنیم اما روز شنبه اجساد آن‌ها را در کوه های شاکتوی یافتیم. چوپانان مشاهده کردند که این اجساد زیر درختان افتادند و ما و مردم روستا آن‌ها را از آنجا خارج کردیم .

الله خان گفت: این افراد با گلوله کشته شدند و حیوانات وحشی اجساد آن‌ها را خورده بودند. اکنون ما نگران هستیم مابقی افراد دستگیر شده نیز به این شکل کشته شوند.

وی گفت: ساکنان منطقه توانستند این اجساد را از طریق لباس ها و از چهره برخی از آن‌ها شناسایی کنند. وی همچنین فهرست اسامی این کشتگان را ذکر کرد. همچنین گل ولی، یکی دیگر از ساکنان منطقه ماندائو گفت :من آن‌ها را می‌شناسم، آن‌ها اهل روستای من بودند. چرا نیروهای کشور ما به این شکل ما را می کشند؟

دو مقام اطلاعاتی پاکستان این گفته ها را به چالش کشیدند. یکی از این مقامات گفت: این اجساد متعلق به شبه نظامیان طالبان هستند و ما مشغول به تحقیق درباره چگونگی کشته شدن آن‌ها هستیم.

گروه های حقوق بشری از جمله عفو بین الملل، ارتش پاکستان را متهم به شکنجه و اعدام فراقانونی در جنگ با شبه‌نظامیان طالبان کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N769680

وبگردی