آفتاب

نخست وزیر هند از سفر به بروکسل صرف نظر کرد

نخست وزیر هند از سفر به بروکسل صرف نظر کرد

منابع خبری در هند اعلام کردند، نخست وزیر این کشور که قصد داشت در سفر به چند کشور اروپایی، به بروکسل نیز سفر کند در پی پاسخ ندادن اتحادیه اروپا به پیشنهاد وی برای سفر به این شهر، آن را لغو کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری هند، منابع خبری در هند اعلام کردند، نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور در سفر خود به اروپا به دو کشور فرانسه و آلمان سفر خواهد کرد و پس از آن نیز به کانادا خواهد رفت.

این منابع اضافه کردند که دولت هند تاریخ‌هایی را به اتحادیه اروپا به منظور سفر نارندرا مودی به بروکسل در دومین هفته ماه آوریل پیشنهاد داده بود اما این پیشنهادها بی‌پاسخ ماندند.

این منابع خبری گفتند، اتحادیه اروپا به پیشنهادهای هند پاسخ نداد و دولت هند برنامه این سفر را بدون در نظر گرفتن شهر بروکسل تنظیم کرد.

همچنین به گفته آنها علت این واکنش غیرعادی اتحادیه اروپا به پیشنهاد هند، یک مساله داخلی در این اتحادیه بوده است.

براساس گمانه‌زنی‌ها یکی از دلایل پاسخ ندادن اتحادیه اروپا به پیشنهاد هند برای سفر مودی به بروکسل، این بوده که این اتحادیه از مساله محاکمه دو دریادار ایتالیایی متهم به قتل دو ماهیگیر هندی در سال 2012 ناخرسند بوده است.

فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجه جدید اتحادیه اروپا انتقادهای فراوانی از هند به دلیل این پرونده کرده است.

همچنین خودداری هند از پیروی از خط مشی کشورهای غربی در قبال بحران اوکراین و نقش روسیه در آن نیز بر این مساله تاثیرگذار بوده است.

انتهای پیام

کد N769670

وبگردی