آفتاب

نازی‌ها موشک‌هایشان را روی شهرهای خود آزمایش می‌کردند

نازی‌ها موشک‌هایشان را روی شهرهای خود آزمایش می‌کردند

براساس اسناد و مدارکی که در لندن به فروش گذاشته شده، نازی‌های آلمان در جریان جنگ جهانی دوم برای‌ آزمایش سیستم هدایت شونده راکت‌های “V2”، این موشک‌ها را به سمت شهرهای خودشان شلیک می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، صاحب این اسناد و مدارک مدعی است که این اسناد هرگز پیش از این مشاهده نشده و آن‌ها نخستین مدارکی هستند که نشان می‌دهند نازی‌های آلمان شهروندانشان را به عنوان ابزاری در راستای آزمایش تسلیحاتشان می‌کشتند.

این اسناد که در حراجی "چیسویک"( Chiswick ) مستقر در لندن به فروش گذاشته شده شامل گزارشات مربوط به شلیک آزمایشی نهایی موشک‌های “V2” است و چگونگی شلیک آن‌ها علیه مراکز پرجمعیت آلمانی در جریان مرحله آزمایشی این موشک‌ها و اینکه چگونه یگان‌های "اس اس" این خسارت‌ها را ارزیابی می‌کردند، توصیف کرده است.

“V2” نخستین موشک دوربرد جهان و یکی از چشمگیرترین پیشرفت‌های تکنولوژیکی در جنگ جهانی دوم است.

آلمان‌ها این موشک‌ را از پاییز سال 1944 میلادی به بعد به سمت اهداف متحد از جمله لندن شلیک کرده و به طور میانگین 9000 تن را کشتند. یکی از اصلی‌ترین مشکلات موشک “V2” سیستم هدایت شونده آن بود.

گزارش‌های این شلیک آزمایشی نشان می‌دهد که آزمایش اولیه راکت‌ها به سمت غرب اغلب در شرق محل پرتاب فرود می‌آمد.

با این حال از این راکت تا سپتامبر سال 1944 میلادی در عملیات‌ها استفاده می‌شد و پرتاب آزمایشی آن‌ها تا فوریه سال 1945 میلادی ادامه داشت.

اس اس تلاش کرد در پایان این جنگ اسناد مربوط به موشک‌های “V2” را بسوزاند و به همین خاطر است که پیدا کردن گزارش‌های مربوط به آن بسیار دشوار است.

انتهای پیام

کد N769549

وبگردی