آفتاب

عراقچی: هر توافقی را باید شورای امنیت تایید کند

عراقچی: هر توافقی را باید شورای امنیت تایید کند

یک عضو ارشد هیات مذاکره کننده هسته‌ای ایران تاکید کرد که هر توافقی که میان ایران و ۱+۵ حاصل شود، باید مورد تایید شورای امنیت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدعباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران در پاسخ به سوالی درباره نامه 47 سناتور آمریکایی به مقامات ایرانی افزود: وقتی این توافق به تایید شورای امنیت رسید، از نظر حقوق بین‌الملل یک الزام برای همه دولت‌ها محسوب می‌شود که لازم الاجراست.

این عضو ارشد تیم هسته‌ای ایران با بیان این که در صورت رسیدن به توافق، این توافق چند جانبه خواهد بود، گفت: دور جدید مذاکرات از امروز رسما آغاز می‌شود و ما موفق شدیم در دو دور گذشته به پیشرفت‌های نسبتا محدودی برسیم، امیدواریم که این دور هم این پیشرفت‌ها ادامه یابد.

او به دیدار دوجانبه ایران و آمریکا و دیدارهای روز دوشنبه ظریف با طرف‌های اروپایی در بروکسل نیز اشاره کرد و گفت: از روز سه‌شنبه در لوزان در سطوح مختلف دوجانبه و چند جانبه مذاکرات پیگیری خواهد شد.

عراقچی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم بتوانیم در این مدت فاصله‌ها را در بخش اختلافات کم کنیم.

وی در پاسخ به برداشته شدن تحریم‌ها هم گفت: تحریم‌ها یکی از موضوعات جدی مذاکرات است و ما همواره تاکید کرده‌ایم در هیچ موردی توافق صورت نمی‌گیرد مگر این که در همه موضوعات به توافق برسیم.

معاون وزیر امور خارجه در پایان مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: ما به توافق به عنوان یک بسته نگاه می‌کنیم که باید در داخل این بسته همه چیزی با جزییات آن توافق شود.

هیات مذاکره کننده هسته‌ای ایران امروز وارد شهر لوزان سوییس شد.

انتهای پیام

کد N769466

وبگردی