آفتاب

برگزاری مراسم روزجهانی سندروم داون در مجلس

برگزاری مراسم روزجهانی سندروم داون در مجلس

مراسم روز جهانی سندروم داون با حضور نایب رییس مجلس، اعضای فراکسیون حمایت از حقوق معلولان و پیشگیری از معلولیت‌ها و جمعی از نمایندگان در تالار آفتاب مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد حسن ابوترابی فرد در مراسم روزجهانی سندروم داون که امروز( یکشنبه 24 اسفند) در تالار آفتاب مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مبتلایان به این بیماری را به عنوان فرشته های پاک معرفی کرد و گفت: نیاز است که از مبتلایان به بیماری سندروم داون حمایت شود، آنها از فرشته های پاک روی زمین هستند.

همچنین فاطمه آلیا رییس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان و پیشگیری از معلولیت ها گفت: مجلس شورای اسلامی اولین پارلمان در ایران است که این فراکسیون را از مجلس هفتم فعال کرده و در هر دوره نیز مورد توجه نمایندگان قرار گرفته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: این فراکسیون تمام معلولان را مشمول می شود که مبتلایان به سندروم داون نیز جزو آنها هستند.

وی با اشاره به نامگذاری 29 اسفندماه به نام روز جهانی سندروم داون، عنوان کرد: مبتلایان به سندروم داون با 47 کروموزم متولد می شوند، در حالی که انسان های سالم 46 کروموزمی هستند و همین اختلاف باعث شده تا آنها کمی از هم سن و سال های خود دیر آموزتر باشند، اما در مقابل، این اشخاص کاملا صادق، صمیمی، مهربان و بعضا دارای استعدادهای شگفت انگیزی هستند.

آلیا تصریح کرد: در یک ابتکار جدید در کشور ما و به دلیل ضرورت مورد توجه قرار گرفتن این قشر، مقرر شده دیواری تحت عنوان دیوار 47 در شهرهای مختلف کشور و در محل‌های پرتردد احداث شود تا مبتلایان به این بیماری فعالیت‌های هنری، دلنوشته و خواسته های خود را روی این دیوارها نصب کرده تا مورد توجه مردم قرار گیرد.

همچنین در حاشیه این مراسم محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک نیز وعده داد که این دیوار 29 اسفند ماه در یکی از محل های پرتردد اراک احداث خواهد شد.

انتهای پیام

کد N769354

وبگردی