آفتاب

عشایر عرب در دیدار با بارزانی تشکیل نیروهای عرب در وزارت پیشمرگ را خواستار شدند

عشایر عرب در دیدار با بارزانی تشکیل نیروهای عرب در وزارت پیشمرگ را خواستار شدند

رئیس اقلیم کردستان عراق با تاکید بر اینکه هرگز با داعش و همدستانش مسامحه نخواهیم کرد، گفت: هیچ‌کس حق ندارد به کرامت اعراب ساکن مناطق آزاد شده آسیبی وارد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سومریه نیوز، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با روسای قبایل عرب منطقه‌های ربیعه و زمار واقع در دهوک، تجاوز به حقوق عشایر را رد و تاکید کرد: هیچ‌کس به دلیل جرم شخصی دیگر مجازات نخواهد شد و تمامی ساکنان اقلیم کردستان حق آزادی رای دارند.

بارزانی با تاکید بر اینکه دولت اقلیم کردستان هرگز اجازه نخواهد داد کسی به کرامت اعراب ساکن مناطق آزاد شده آسیبی وارد کند، گفت: هرگز با داعش و همدستان آن مسامحه نخواهیم کرد.

رئیس اقلیم کردستان عراق در ادامه این دیدار با تاکید بر پاکسازی بیشتر مناطق اقلیم کردستان از لوث داعش گفت: باید از تجربه دیگر دولت‌ها و وضعیت فعلی استفاده کنیم.

وی در ادامه با هشدار نسبت به تشکیل گروهی خطرناک‌تر از داعش در آینده گفت: همه ما باید برای مقابله با هر گروهی مثل داعش آماده باشیم.

بارزانی اظهار داشت: تمامی کسانی که در اقلیم کردستان هستند در انتخاب دین، مذهب و عقیده سیاسی آزاد هستند.

وی از روسای قبایل این مناطق دعوت کرد برای ایجاد زندگی مسالمت‌آمیز و بازسازی مناطق آزادشده همکاری کنند.

وی در ادامه گفت: کسی که گروه داعش را ترجیح می‌دهد، آزاد است که برود اما کسانی که اینجا می‌مانند اجازه ندارند به داعش کمک کنند و هیچ‌کس به دلیل جرم فردی دیگر مجازات نخواهد شد و کسی حق ندارد به افراد مجرم آسیبی برساند اما اگر کسی مرتکب جنایتی شده‌ حق بازگشت به اقلیم را ندارد.

عشایر عرب نیز از بارزانی خواستند نیروی عربی را در ضمن وزارت پیشمرگ تشکیل دهد.

تعدادی از عشایر عرب اعلام کردند که این درخواست در پی آزاد سازی مناطق هم‌مرز با اقلیم کردستان عراق توسط نیروهای پیشمرگ مطرح شد.

انتهای پیام

کد N769290

وبگردی