آفتاب

نخست وزیر چین: سیاست یک کشور دو سیستم همچنان در مورد هنگ‌کنگ اجرا می‌شود

نخست وزیر چین: سیاست یک کشور دو سیستم همچنان در مورد هنگ‌کنگ اجرا می‌شود

نخست وزیر چین امروز (یکشنبه) نگرانی‌ها بابت تشدید سیاست‌های پکن در هنگ کنگ را رد کرد وگفت: رهبران چین به این راحتی‌ها هم سیاست خود را در قبال این دولت شهر تغییر نمی‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، لی کچیانگ، نخست وزیر چین گفت، دولت به تعهدات خود درباره فرمول "یک کشور، دو سیستم" درباره هنگ کنگ کاملا پایبند است. این فرمولی است که در سال 1997 و پس از بازگردانده شدن این دولت شهر از کنترل انگلیس و سپرده شدن کنترل آن به دولت چین به اجرا درآمده است.

نخست وزیر چین پس از نشست سالانه و غیر علنی پارلمان گفت: برخی مردم نگران این هستند که آیا دولت مرکزی سیاست‌های خود را در قبال هنگ کنگ شدیدتر می‌کند یا خیر. این امر ضرورتی ندارد. قانون اولیه و پایه نشان می‌دهد که سیستم‌های ویژه دولت منطقه‌ای و سیاست "یک کشور، دو سیستم" بیانگر تمایل چین و مردم این کشور است و این سیاست‌گذاری به این راحتی‌ها تغییر نمی‌کند.

ژانگ دجیانگ، مقام سوم حکومت چین اوایل مارس 2015 گفته بود برنامه میهن پرستانه برای جوانان هنگ کنگ پس از تظاهرات غیرقانونی خیابانی ضرورت دارد.

از آغاز سال جاری میلادی، فعالان هنگ کنگی تظاهرات آخر هفته‌ای برگزار کرده و به ساکنان چینی تاکید می کنند تا به کشورشان بازگردند و از ناسیونالیسم بیشتر هنگ کنگ و حتی استقلال این دولت شهر حمایت کنند.

انتهای پیام

کد N769139

وبگردی