آفتاب
مجله تایم گزارش داد:

کارشکنی نتانیاهو در جلسه موساد و سناتورهای آمریکایی علیه ایران

کارشکنی نتانیاهو در جلسه موساد و سناتورهای آمریکایی علیه ایران

یک مجله آمریکایی از تشکیل جلسه توجیهی موساد و کنگره درباره ایران با وجود کارشکنی نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای لغو این نشست خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجله تایم در گزارشی فاش کرد که جلسه توجیهی سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی موسوم به موساد و کنگره آمریکا در خصوص بررسی تاثیر منفی لایحه تحریم ایران بر روند مذاکرات هسته ای با وجود تلاش نتانیاهو به لغو آن تشکیل شد.

خبرها حاکی از آن است که «بنیامین نتانیاهو» تلاش گسترده ای را برای لغو جلسه توجیهی سرویس امنیتی موساد و هیئتی از سناتورهای آمریکایی در ژانویه گذشته انجام داد.

هدف از این جلسه اعلام هشدار موساد به کنگره آمریکا در این باره بود که لایحه جدید کنگره مبنی بر تشدید تحریم ها نسبت به ایران ممکن است موجب خروج مذاکرات هسته ای از مسیر اصلی خود شود.

این جلسه به درخواست رئیس کمیته روابط خارجه سنا تشکیل شد که در آن «باب کروکر» خواستار سفر شش تن از همکارانش به رژیم صهیونیستی برای اخذ اطلاعاتی از موساد شده بود.

موضوع این جلسه به مخاطره افتادن مذاکرات با ایران در صورت اعمال لایحه بحث برانگیزی بود که در آن اعمال تحریم های جدید در صورت عدم رسیدن به توافق هسته ای بلند مدت تا تاریخ ۳۰ ژوئن لحاظ شده بود.

گفته می شود که نتانیاهو سعی کرد تا ملاقات با اعضای موساد را از برنامه سفر هیات آمریکایی حذف کند که این اقدام با مخالفت سناتور کروکر مواجه شد و در نهایت نتانیاهو با وساطت «ران درمر» سفیر اسرائیل در آمریکا از تصمیم خود به ادامه کارشکنی در امر تشکیل این جلسه منصرف شد.

کد N769040

وبگردی