آفتاب
رسایی در تذکری:

دولت لغو تمام تحریم‌ها را از دل مذاکرات بیرون بیاورد

دولت لغو تمام تحریم‌ها را از دل مذاکرات بیرون بیاورد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز عقیده کرد که اگر نتیجه مذاکرات هسته‌ای لغو تمام تحریم‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای نباشد این بازی برد برای غربی‌ها و باخت برای ایران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمید رسایی در تذکری در جلسه علنی امروز (یک‌شنبه) مجلس ضمن قدردانی از بیانات رئیس مجلس در پاسخ به رفتارهای متناقض مقامات ‌آمریکایی، اظهار کرد: همچنین از تذکرات رئیس مجلس در مورد مسائل داخلی که با محکوم کردن حمله به یک جانباز منتقد در کرمان تکمیل شد تشکر می‌کنیم.

وی افزود: آقای لاریجانی در صحبت‌هایشان به یکی از مصوبات مجلس اشاره داشتند که به نظرم به توضیح بیشتری نیاز دارد. ایشان گفتند بر اساس طرح نمایندگان نظارت فزون‌تر از ان‌پی‌تی فقط در صورت لغو تحریم‌ها ممکن است. این می‌شود همان پذیرش پروتکل الحاقی در صورتی که پذیرش پروتکل مصوبه مجلس را می‌خواهد.

نماینده مردم تهران در مجلس برداشته شدن کلیه تحریم‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای به صورت یکجا را شرط اجرای توافق جامع هسته‌ای عنوان و خاطرنشان کرد: بند 6 طرحی که نمایندگان ارائه کردند منع هرگونه بازرسی، نظارت و همکاری با آژانس فراتر از توافقنامه پادمان، معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و ان‌پی‌تی و در راستای حراست از امنیت ملی، مصالح و منافع کشور است.

رسایی ادامه داد: در حقیقت دولت باید از دل مذاکرات لغو تمامی تحریم‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای را بیرون بیاورد وگرنه این بازی برد برای آنها و باخت برای ما می‌شود. همه تحریم‌های وضع شده باید برداشته شود که بدترین آنها بعد از فتنه 88 است و کل تحریم‌ها 30 مورد است که فقط 3 مورد آن مختص مسائل هسته‌ای است. بنابراین، باید لغو کلیه تحریم‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای مدنظر قرار گیرد.

رسایی در پایان گفت: آنها فقط می‌توانند در راستای پادمان نظارت کنند و فراتر از آن را مجلس تصویب نکرده است.

انتهای پیام

کد N769032

وبگردی