آفتاب

آقامحمدی: جنگ بین دولت و کنگره آمریکا زرگری است

آقامحمدی: جنگ بین دولت و کنگره آمریکا زرگری است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است قدمی برای کم کردن فاصله‌ها در بودجه سال جاری برداشته نشده و برخی استان‌های محروم همچنان محروم نگه داشته‌ شده‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابراهیم آقامحمدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک فرا رسیدن عید نوروز باستانی، گفت:‌ بودجه سال 94 آخرین ساعات تصویب نهایی خود را می‌گذراند که ضمن تشکر از معاونت راهبردی رییس‌جمهور در ارائه به موقع بودجه به مجلس لازم می‌دانم تذکراتی را یادآوری کنم.

وی ادامه داد: قالب و محتوای بودجه با روح بودجه مقاومتی قرین نیست و باز هم تکیه به نفت و جداول و بودجه‌های متفرقه که راه تبعیض و ناعدالتی را باز نگه داشته و راه باز رانت‌خواری و بی‌انضباطی و حیف و میل را نهادینه می‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در لایحه و قانون بودجه باز هم فاصله میان غنی و فقیر باقی مانده هر چند در استان‌های محروم و کمتر توسعه یافته مانند لرستان درصدی به بودجه افزوده شده لکن هیچ قدمی در این بودجه برای کم کردن فاصله‌ها میان استان‌های برخوردار و محروم برداشته نشده است. در مواردی این بی‌عدالتی پررنگ‌تر هم شده است.

نماینده مردم خرم آباد ابراز عقیده کرد: دولت‌ها تاکنون هیچ یک فکری جدی برای توسعه لرستان نداشتند و دولت کنونی نیز ندارد و در پایان کار مشخص می‌شود این دولت هم کاری نکرده است. گویی گوش دولت‌ها کر شده و نمی‌شنوند که لرستان بیکارترین استان کشور است و هر دولتی می‌آید تنها توجه‌اش صرفا به پوسترپخش‌کنی در زمان انتخابات است و صرفا به فکر مسئولیت برای خود هستند.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده مردم می‌بینم که عزم و اراده‌ای در دولت‌ها جهت تخصیص بودجه کافی برای اشتغال و رفع بیکاری در حوزه انتخابیه خود وجود ندارد.

این نماینده مجلس همچنین به مشکلات معیشتی مردم، گرانی‌ها و مشکلات معلمان و پرسنل آموزش و پرورش اشاره و رسیدگی به این مسائل را خواستار شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: حضور رییس دولت غاصب و کودک‌کش فلسطین اشغال شده در پارلمان آمریکا و نامه 47 تن از سناتورهای آمریکایی به مقامات ایران سناریویی است که توسط اتاق‌های فکر حاکمیت آمریکا طراحی شده و جنگ بین دولتمردان و نمایندگان کنگره یک جنگ زرگری است و خدعه‌ای نو برای فریب تیم مذاکره‌کننده ایرانی است.

انتهای پیام

کد N768985

وبگردی