آفتاب

آمریکا برای رزمایش در لهستان سامانه دفاع موشکی پاترویت ارسال می‌کند

آمریکا برای رزمایش در لهستان سامانه دفاع موشکی پاترویت ارسال می‌کند

پنتاگون اعلام کرد، یکی از سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت آمریکا در رزمایش مشترک ماه جاری میلادی با لهستان مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ رزمایشی که به منظور اطمینان دادن به متحدان ناتو که نسبت به اقدامات تهاجمی روسیه نگران هستند، طرحی‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرهنگ "استیون وارن"، سخنگوی پنتاگون گفت، سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت که موشک‌های شلیک شده را هدف می‌گیرد، به همراه 100 سرباز و 30 وسیله نقلیه آمریکایی برای این رزمایش مستقر خواهند شد.

وی افزود: این رزمایش برنامه‌ریزی شده بخشی از عملیات "عزم آتلانتیک" است که قصد دارد به متحدان ناتو اطمینان خاطر داده آزادی عمل را به نمایش گذاشته و تهاجم منطقه‌ای در جناح شرقی ناتو را منع کند.

وارن ادامه داد: نیروهای آمریکایی با یکی از گروه‌های موشکی دفاع هوایی لهستان رزمایش را برگزار خواهد کرد.

انتظار می‌رود لهستان تصمیمی را در خصوص دفاع‌های موشکی جدید در پایان سال جاری میلادی اتخاذ کند. "استفن مال"، سفیر آمریکا در لهستان ماه گذشته میلادی گفت، اگر لهستان سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت را انتخاب کند، بدین معنا است که نیروهای آمریکایی بیشتری در خاک این کشور مستقر خواهند شد.

لهستان به دنبال مداخله روسیه در اوکراین، هزینه نظامی خود را به شدت افزایش داده و قصد دارد در وسایل دفاعی ضد هواپیما، سپر ضد موشکی، زیردریایی، هلی کوپترهای جدید و پهپاد سرمایه‌گذاری کند.

انتهای پیام

کد N768893

وبگردی