آفتاب
در آستانه پنجمین سال آغاز درگیری‌ها؛

دی‌میستورا طرح جدید برای سوریه می‌دهد

دی‌میستورا طرح جدید برای سوریه می‌دهد

یک منبع دیپلماتیک در شورای امنیت اعلام کرد که طرح استفان دی‌میستورا برای پایان درگیری‌ها در حلب به بن بست رسیده و دی‌میستورا در صدد ارائه طرحی جدید درباره سوریه است.

یک منبع دیپلماتیک در شورای امنیت اعلام کرد که طرح استفان دی‌میستورا برای پایان درگیری‌ها در حلب به بن بست رسیده و دی‌میستورا در صدد ارائه طرحی جدید درباره سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، به گفته این منبع دیپلماتیک پس از شکست طرح استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه درباره پایان درگیری‌ها در حلب به عنوان نخستین گام برای حل سیاسی بحران سوریه، وی طرح جدیدی را مطرح خواهد کرد.

این منبع اعلام کرد: شکست راهکار نظامی در سوریه ثابت شده و باید برای حل بحران به دنبال راهکاری سیاسی بود. بخشی از نظام سوریه که شامل بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور نباشد نیز باید در این راهکار سیاسی نقش داشته باشد.

طرح دی‌میستورا درباره حلب با موافقت دولت دمشق و مخالفت ائتلاف مخالفان سوریه مواجه شد.

از سوی دیگر پیتر مورر، رئیس سازمان جهانی صلیب سرخ به مناسبت ورود بحران سوریه به سال پنجم خود گفت: ما در عراق و سوریه مناطق گسترده‌ای را می‌بینیم که تحت اشغال داعش است و بیش از 10 میلیون در این مناطق زندگی می‌کنند در نیتجه ما نمی‌توانیم به صورت مداوم و ثابت وارد این مناطق شویم.

وی تاکیدکرد که این کمیته بین‌المللی توانسته عملیات خود را در بخش‌های مختلفی از سوریه و عراق افزایش دهد و از خطوط مقدم برای رساندن کمک‌های بشردوستانه عبور کند.

مورر افزود: من واضح سخن می‌گویم مناطقی در سوریه و عراق هستند که هیچ کمکی دریافت نکرده‌اند و ما همچنان خواهان مذاکره و اتخاذ اقداماتی برای کمک رسانی به آن‌ها هستیم.

وی در خصوص اوضاع حلب نیز گفت: برق در این شهر تنها یک ساعت و نیم وصل می‌شود و اوضاع جای نگرانی دارد. مردم در مناطق تحت کنترل داعش در سوریه نیاز شدیدی به آب، غذا و دارو دارند. صلیب سرخ می‌تواند وارد برخی مناطق تحت کنترل داعش در سوریه شود.

مورر افزود: ما تماس‌های خوبی را با دولت سوریه داشته‌ایم و دمشق همکاری خوبی با ما در خصوص دادن مجوز برای ورود کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه داشته است.

انتهای پیام

کد N768822

وبگردی