آفتاب

موگرینی برای عادی سازی روابط به کوبا می‌رود

موگرینی برای عادی سازی روابط به کوبا می‌رود

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است اواخر ماه جاری میلادی و با هدف عادی سازی روابط به کوبا سفر کند؛ این نخستین سفر توسط یکی از اعضای ارشد اتحادیه به این کشور آمریکای لاتین محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این سفر برنامه‌ریزی شده با هدف بهبود روابط میان کوبا و غرب درست پس از بهتر شدن روابط میان هاوانا و واشنگتن در چند ماهه گذشته صورت می‌گیرد.

فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است 24 و 23 مارس 2015 با برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا دیدار کند.

موگرینی در این باره گفت: کوبا با برهه‌ای بسیار جالب توجه رو به روست و اتحادیه اروپا از اینکه می‌تواند به سمت این لحظه حساس گام بردارد بسیار خرسند است.

اتحادیه اروپا و کوبا سومین دور مذاکرات میان مذاکره کنندگان ارشد را در آغاز مارس 2015 برگزار کردند و موضوع اصلی مورد بحث حقوق بشر در کوبا، نهایی کردن توافق درباره همکاری و مذاکرات سیاسی بود.

این مذاکرات نخستین دیدار میان اتحادیه اروپا و هاوانا پس از تلاش بی‌سابقه کوبا و آمریکا در دسامبر گذشته میلادی برای بهبود و احیای روابط دو طرف پس از گذشت نیم قرن محسوب می‌شود.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره گفت: این اتحادیه از نزدیک تحولات در کوبا و روابط این کشور با بازیگران اصلی عرصه بین‌المللی را در نظر دارد.

وزیر امور خارجه کوبا و موگرینی هم‌چنین قرار است درباره تحولات در کوبا و دورنمای همکاری میان دو طرف به گفت‌وگو بپردازند.

انتهای پیام

کد N768806

وبگردی