آفتاب
دراولین یادواره شهدای نماز جمعه 24 اسفند سال 63 اعلام شد

اولین دانش‌نامه‌ی شهدای ستاد برگزاری نماز جمعه در دست انتشار است

اولین دانش‌نامه‌ی شهدای ستاد برگزاری نماز جمعه در دست انتشار است

معاون امور استانهای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه از انتشار اولین دانشنامه شهدای ستاد برگزاری نماز جمعه در آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسیخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی دراولین یادواره شهدای نماز جمعه 24 اسفند سال 63 در تهران گفت: در سراسر کشور 820 پایگاه برگزاری نماز جمعه وجود دارد که هر هفته نماز جمعه در آن اقامه می‌شود و یکی از برنامه‌ها و طرح‌هایی که در دست اجراست شناسایی شهدای ستادهای نمازجمعه سراسر کشور است.

وی همچنین از در دست انتشار بودن اولین دانش‌نامه‌ی شهدای ستاد برگزاری نماز جمعه خبر داد و گفت: با اطلاعات کاملی که از 410 شهید نماز جمعه وجود دارد این اطلاعات در قالب یک دانشنامه آماده چاپ و انتشار است و این موضوع که در هر استان ستاد برگزاری نماز جمعه چه تعداد شهید تقدیم کرده احصاء شده است.

ابراهیمی در ادامه یکی از مهمترین عوامل حفظ نظام اسلامی را وجود روحیه‌ی معنویت و شجاعت و ایثار شهیدان دانست و تصریح کرد : مقام معظم رهبری در جمع اعضای خبرگان رهبری فرمودند مذاکرات هسته‌ای برای دشمن بهانه است و آنها بارها گفته‌اند که تغییر ساختارو ماهیت نظام اسلامی را در دستور کار قرار داده‌اند و در همین راستا ملت و جوانان ما روحیه‌ی شهادت و ایثار را همواره مورد توجه قرار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، در جمعه خونین 24 اسفند ماه سال 63 در نماز جمعه تهران که به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شده بود بمبی دست‌ساز به وزن 7 کیلوگرم منفجر شد که این بمب از سوی منافقین کارگذاشته شده بود.

بر اثر انفجار این بمب 14 نفر به شهادت رسیدند و 88 نفر نیز مجروح شدند. از این 88 نفر حدود 40 نفر سرپایی درمان و بقیه بستری شدند.

اسامی شهدای این واقعه به این شرح است:

سید مهدی رضوی ، رجبعلی تایکانی، محسن حاجی، محسن حاجی‌هاشم، پرویز شعبانی، عباس‌علی رایگان، زکریا قورچی بیگی، مهدی ابراهیمی، محمد غفاری، مجتبی توانگر دهقان، علی احمد پورفیروزآبادی ، محسن رهبری، محسن زهیری و محمد برجسته.

در هنگام انفجار بمب نمازگزاران با حفظ وحدت خود در نماز جمعه شعار مرگ بر منافق و مرگ بر آمریکا سر دادند و در واقع امت شهید پرور با حضور یکپارچه‌ی خود در سنگر نماز جمعه به دشمنان فهماندند که ایجاد رعب و وحشت نمی‌تواند آنها را از صحنه خارج کند. و مردم در ادامه به خطابه پرشور امام جمعه تهران آیت‌الله خامنه‌ای گوش جان سپردند.

انتهای پیام

کد N768716

وبگردی