آفتاب

چاه‌های نفت در شمال تکریت آزاد شد/عملیات تکریت فعلا متوقف شده است

چاه‌های نفت در شمال تکریت آزاد شد/عملیات تکریت فعلا متوقف شده است

ایسنا نوشت:

در حالی که نیروهای عراقی حمله به شهر تکریت در استان صلاح الدین را برای ارسال تجهیزات اضافی به این شهر و اتخاذ اقدام تاکتیکی برای حمله مجدد متوقف کرده‌اند، منابع عراقی اعلام کردند که در انفجار ساختمان مبارزه با تروریسم در شهر رمادی ده‌ها سرباز عراقی کشته شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، نیروهای عراقی حمله خود به شهر تکریت واقع در استان صلاح الدین را برای اتخاذ اقدام تاکتیکی و مناسب جهت حمله مجدد به این شهر متوقف کرده‌اند.

منبعی در فرماندهی ارتش عراق اعلام کرد: نیروهای عراقی منتظر رسیدن حدود 1000 تا 2000 نیروی آموزش دیده و ورزیده برای آغاز حمله مجدد هستند.

به گزارش منابع عراقی، حملات در بخش‌های شمالی و جنوبی تکریت به دلیل بمب‌های زیادی که داعش در این مناطق کار گذاشته است و همچنین وجود تک تیراندازهای داعش و برای حفظ جان غیرنظامیان متوقف شده است.

نیروهای عراقی اخیرا حمله‌ای را به شهر تکریت آغاز کرده و پیشروی گسترده‌ای در این شهر داشته‌اند.

سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد که فرماندهی عملیات صلاح الدین و نیروهای مردمی عملیاتی را در شهر الدیوم انجام دادند که موجب کشته شدن پنج تروریست و زخمی شدن 10 تن دیگر شد.

همچنین در حمله نیروهای عراقی به منطقه الفتحه بیش از 30 تروریست کشته شده و بیش از 25 بمب و خودروی بمب گذاری شده خنثی شد.

به گزارش فرماندهی عملیات صلاح الدین، طی ساعات گذشته در صلاح الدین و الانبار حدود 115 داعشی کشته و زخمی شدند.

خبرنگار المیادین در عراق نیز اعلام کرد: ارتش این کشور چاه‌های نفتی العجیل در شمال شرق تکریت را آزاد کرد.

کریم النوری سخنگوی نیروهای مردمی عراق نیز اعلام کرد که نیروهای عراقی طی روزهای گذشته پیروزی گسترده‌ای را به دست آورده و برای آزادسازی کامل تکریت به 72 ساعت نیاز دارند.

از سوی دیگر، منابع عراقی اعلام کردند که افراد مسلح داعش تونلی را در زیر ساختمان مبارزه با تروریسم در رمادی حفر کردند و پس از آن این ساختمان را منفجر کردند.

در نتیجه این انفجار ساختمان مبارزه با تروریسم به طور کامل ویران شده و این انفجار موجب کشته شدن ده‌ها سرباز عراقی شد.

در همین حال مقامات امنیتی در شهر رمادی به دنبال سلسله انفجارهای انتحاری که داعش در این شهر انجام داد منع آمد و شد را اعلام کردند.

برخی منابع نیز اعلام کردند: افراد مسلح داعش با استفاده از دو خودروی بمب گذاری شده مقر نیروهای عراقی در مرکز رمادی را به طور کامل ویران کردند که موجب زخمی شدن ده‌ها تن از نیروهای امنیتی عراق شد.

به گزارش این منابع، این انفجار موجب ویران شدن ده‌ها منزل در اطراف این محل شد.

منابع پزشکی در استان کرکوک نیز اعلام کردند که افراد مسلح داعش منطقه‌ای در جنوب این استان را بمباران کرده که موجب کشته و زخمی شدن چند تن از پیشمرگ‌ها و نیروهای مردمی شد.

مسئول کمیته‌ امنیتی در شورای استان‌ کرکوک اعلام کرد که افراد مسلح داعش روستاهایی را در جنوب غرب کرکوک تخلیه کردند.

خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق نیز در سخنانی اعلام کرد که سفر وی به استان الانبار اولین گام برای حفظ امنیت این استان و آزاد سازی آن از تروریست‌های داعش است.

وزیر دفاع عراق از پایگاه نظامی عین الاسد در نزدیکی البغدادی در استان الانبار بازدید کرد.

در همین راستا منبعی در فرماندهی عملیات صلاح الدین اعلام کرد که نیروهای عراقی با همکاری ساکنان شهرک البوعجیل به چهار گور دسته جمعی در نزدیکی شهر تکریت دست یافتند.

همچنین روز شنبه نشستی با حضور کمیسیونر حقوق بشر و دیگر گروه‌های عراقی برای بررسی مرحله بعد از درگیری با داعش برگزار شد.

کمیساریای عالی مستقل حقوق بشر در عراق اعلام کرد که باید مرکز ویژه شناسایی مفقودشدگان جنگ علیه داعش در بازه زمانی مشخص از ابتتدای سال 2014 تاسیس شود

52261

کد N768648

وبگردی