آفتاب

افزایش تدابیر امنیتی در افغانستان با فرارسیدن فصل بهار

افزایش تدابیر امنیتی در افغانستان با فرارسیدن فصل بهار

افغانستان اطمینان دادند در بهار سال جاری امنیت بهتر از سالهای گذشته از سوی نیروهای امنیتی افغان برای مقابله با حملات طالبان تامین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر در کابل، با فرارسیدن فصل بهار، نگرانی مردم و مقامات امنیتی افغانستان نیز افزایش می یابد. زیرا شبه نظامیان طالبان همه ساله در بهار و تابستان به فعالیت های تروریستی خود شدت می بخشند.

از سوی دیگر سال پیش رو سالی حساس و مهم برای نیروهای امنیتی افغانستان خواهد بود که اکنون پس از گذشت سیزده سال، باید به تنهایی امنیت کشورشان را تامین نمایند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور برنامه های خوبی برای برقراری امنیت در ولایت های ناامن دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سطح تهدیدهای امنیتی در مناطق ناامن کاهش یافته است گفت: نیروهای امنیتی به عملیات های مستقل خود برای مهار تهدیدها در مناطق جنوب و شرق افغانستان شدت بخشیده است.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان اطمینان داد که در بهار سال جاری، امنیت بهتر از سال های گذشته از سوی نیروهای امنیتی افغان تامین خواهد شد.

در ماه های اخیر، ماموریت نظامی نیروهای خارجی در افغانستان به پایان رسیده و ارتش افغانستان به تنهایی با گروه های تروریستی مقابله خواهد کرد. عملیات ذوالفقار از بزرگترین عملیات هایی است که پس از ختم ماموریت ناتو، توسط نیروهای امنیتی افغان در ولایت هلمند راه اندازی شده است.

وزارت کشور افغانستان به شدت از موفق بودن این عملیات ابراز خوشبینی کرد. در این عملیات، صدها شورشی از سوی نیروهای امنیتی افغان کشته شده اند.

کد N768596

وبگردی