آفتاب

آنجلینا جولی خواهان حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه

آنجلینا جولی خواهان حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه

نماینده ویژه دفتر امور پناهندگان سازمان ملل متحد خواهان راهکاری سیاسی و مسالمت‌آمیز برای حل بحران سوریه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنجلینا جولی، کارگردان و بازیگر سرشناس آمریکایی و نماینده ویژه دفتر کمیسیونر عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد، راهکاری سیاسی، مسالمت‌آمیز و فوری برای حل مناقشات چهار ساله در سوریه ضروری است و واکنش بین‌المللی به این بحران تاکنون کافی نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: این مسأله بسیار نگران‌کننده است که واکنش بین‌المللی از آنچه برای پایان دادن به بحران در سوریه ضرورت داشته، بسیار کمتر و ناکارآمدتر بوده است.

آنجلینا جولی گفت: مردم حق دارند که احساس سردرگمی و خشم نسبت به این موضوع داشته باشند که شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون نتوانسته به بدترین بحران قرن 21 واکنش نشان دهد.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از دولت‌های تمامی کشورها خواست اختلافات‌شان را کنار بگذارند و برای حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه و کمک به هزاران آواره و پناهنده در این کشور بار دیگر تلاش کنند.

این چهره هالیوودی پیش‌تر نیز اظهاراتی راجع به مسأله سوریه داشته است. به عنوان مثال، اوایل آذر ماه امسال وی ناکامی در رهبری جهانی را عامل بحران انسانی در سوریه دانسته و گفته بود، اگر احساس کند ورودش به صحنه سیاست باعث تغییراتی می‌شود، ممکن است دست به این کار بزند. حدود یک سال پیش و در اسفند ماه سال 92 نیز این بازیگر آمریکایی از جامعه بین‌المللی خواسته بود برای پایان بخشیدن به بحران سوریه قوی‌تر عمل کند.

انتهای پیام

کد N768304

وبگردی