آفتاب
چمران:

قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) با تعهد کاری توسعه کشور را دنبال می‌کند

قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) با تعهد کاری توسعه کشور را دنبال می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در شرایط بحرانی، با تعهد کاری و نگاه دلسوزانه، توسعه کشور را در عرصه سازندگی و عمرانی دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران، مهدی چمران در آستانه پایان مراحل حفاری فاز اول خط 7 متروی تهران که دارای 25 ایستگاه است و از شهرك اميرالمومنين(ع) واقع در منطقه جنوب شرق تهران آغاز و به شمال غرب تهران یعنی منطقه سعادت‌آباد منتهی می‌شود، اظهار داشت: خوشبختانه از سال 82 تاکنون در نقاط، شرایط و زمان‌های مختلف از خدمات و همکاری‌های خوب قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) استفاده کرده‌ایم و نمونه‌های بسیاری از اقدامات خارق‌العاده و شایسته این نهاد مقدس را شاهد بوده‌ایم.

وی تأکید کرد: قرارگاه سازندگی در پروژه‌های نوینی همچون پل طبقاتی بزرگراه شهید صدر و اقدامات ریلی کشور، نقش مؤثر و به سزایی را ایفا کرد و خوشبختانه این همکاری‌ها، دستاوردهای علمی بسیار بالایی را برای کشور به ارمغان آورد. با این تفاسیر، فکر می‌کنم با حمایت از این مردان ارزشی سازندگی کشور، بتوانیم شاهد درخشش‌های دیگری از قرارگاه خاتم در راستای ارتقای صنعت عمرانی و سازندگی کشورمان خاصه شهر تهران باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در پاسخ به این سؤال که قرارگاه تا چه حد در تحقق «اقتصاد مقاومتی» موفق بوده است، افزود: یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی، توجه و بهره‌گرفتن از نیروهای داخلی است؛ یعنی اتکا به نیروی داخلی و درون‌زا، نقش به سزایی در تحقق این سیاست‌ها ایفا می‌کند. خوشبختانه در این راستا قرارگاه سازندگی خاتم، دارای توانمندی‌های بالقوه‌ای است؛ توانمندی علمی و تکنیکی بالایی که بتواند کارهایی را در سطح بین‌المللی به انجام برساند.

چمران اذعان کرد: در شرایطی که بحران‌های مالی ایجاد می‌شود، برخی در بخش‌های خصوصی تمایل زیادی به کار سازندگی و عمرانی ندارند و حتی بعضاً شاهد بوده‌ایم در اواسط کار هم، پروژه را رها کرده‌اند، اما قرارگاه خاتم در شرایط بحرانی، روابط را به ‌گونه‌ای تنظیم می‌کند که کار کشور جلو برود.

تلاش قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در شرایط سخت تحریم

وی تأکید کرد: در شرایط سخت تحریم، قرارگاه سازندگی خاتم تا جایی که توانسته و امکان داشته، همکاری‌های لازم را با نهادهای ذی‌ربط دولتی داشته است؛ مثلاً تفاهم‌نامه‌ای را با شهرداری تهران به امضا رسانده که به محض کسب درآمد از سوی شهرداری، هزینه‌ها به قرارگاه بازگردانده شود. این اقدامات و حرکت‌های خداپسندانه مهندسین ارزشی کشور نشان می‌دهد، قرارگاه سازندگی بیشتر به دنبال انجام عملیات عمرانی و آبادانی در کشور است و به کسب درآمد صرف، توجهی ندارد و این امر یک ارزش محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به این که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) این ظرفیت را دارد که به معماری اسلامی ایرانی نیز در پروژه‌های عمرانی مورد توجه قرار دهد، خاطرنشان کرد: خوشحالم که قرارگاه پروژه‌های خودش را در هنگام ساخت، حین اجرا و پس از بهره‌برداری، مستند می‌کند؛ به ویژه در راستای انتشار مقاله‌های علمی حتی در سطح بین‌المللی نیز قدم‌هایی را برمی‌دارد. این اقدامات بسیار قابل تقدیر است که کارهای ما به صورت علمی دنبال شود و پروژه‌های عمرانی و سازندگی پشتوانه محکم علمی دارد.

وی در پایان گفت: باید مهندسین ارزشی قرارگاه به طراحی‌ها هم توجه بیشتری داشته باشند؛ چراکه قرارگاه تنها به منفعت و درآمد شخصی نمی‌اندیشد و در روند خود از مباحث ارزشی و معنوی نیز غافل نمی‌شود و به نگاه مقام معظم رهبری در معماری اسلامی- ایرانی نیز توجه دارد. 

کد N768233

وبگردی