آفتاب
احمد نور مطرح کرد:

ارتقای مبادلات بازرگانی در اولویت کشور افغانستان با خراسان جنوبی

ارتقای مبادلات بازرگانی در اولویت کشور افغانستان با خراسان جنوبی

بیرجند- سفیر افغانستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتقای مبادلات بازرگانی در اولویت کشور افغانستان با خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار مهر، نصیر احمد نور بعدازظهر شنبه در بازدید از پارک علم و فناوری خراسان جنوبی اظهارکرد: در سفر به خراسان جنوبی ظرفیت ها و فرصت های خوبی مطرح شده که در زمینه همکاری بیشتر کشور افغانستان با خراسان جنوبی مدنظر قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: پیشنهادهای مطرح شده در زمینه های مختلف در وزارتخانه افغانستان برای همکاری بیشتر خراسان جنوبی با کشور افغانستان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

سفیر افغانستان در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: تاکنون کشور ایران در زمینه های فناوری و درعرصه های مختلف به پیشرفت هایی رسیده که کشور افغانستان نیز تلاش خواهد کرد از این ظرفیت ها بیشترین استفاده را ببرد.

احمد نور پیشرفت واقعی جمهوری اسلامی ایران را در اقتدار علمی کشور دانست و افزود: اقتدار علمی زمانی شکل می گیرد که کشورها در عرصه دانش و فناوری ورود و به موفقیت هایی برسند.

وی در خصوص مشکلات بازارچه های مرزی خراسان جنوبی هم گفت: کشور افغانستان تاکید دارد برای جلوگیری از مبادلات کالاهای بی کیفیت، مبادلات این کالاها از طریق معابر اصلی بین دو کشور انجام شود.

سفیر افغانستان در جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه تجار خراسان جنوبی در صادرات کالا به کشور افغانستان کیفیت کالاها را مدنظر قرار دهند، گفت: دولت افغانستان توجه به اقتصاد را در اولویت های همکاری با کشورهای همسایه و در راس آن وزارت امور خارجه دارد.

احمد نور افزود: در حال حاضر در کشور افغانستان دولت جدید روی کار آمده که با تشکیل کابینه دولت، تعاملات کشور افغانستان با ایران افزایش می یابد.

کد N768212

وبگردی